Než se dostaneme k zásadnímu zvratu, je třeba se vrátit na začátek víkendu. Tam sílí a prosperují Nováci. Šípova Všechnopárty má sice hezkých 1,4 milionu diváků, ale Výměna manželek nabírá další a další příznivce, zejména proto, že v téhle sezóně lítá nádobí rychleji než obvykle. Cíleně kontroverzní show velmi hezky funguje, takže nelze než čekat, kdy Nova nabídne spin-off z českých ložnic. Samozřejmě po desáté hodině. Jinak ČT jako už tradičně drží vysoký standard i s Vyprávěj (957 tisíc) a střihovými pořady v pokročilejších částech večera (Deset zastavení s mistry zábavy s přehledem trumfuje Krausovu talkshow na Primě). Vraždy v Midsomeru potvrdily minule nastolenou formu a hravě orazítkovaly půlmilionovou hranici.

Ačkoliv o víkendu nebylo žádné sportovní klání, kradla ČT opět diváky ostatním kanálům, tentokrát přímým přenosem odborářské demonstrace, který si naladilo až 400 tisíc lidí (tedy čtyřikrát tolik než se na Václaváku sešlo). Příští týden si mohou dát demonstranti pokoj, protože se bude hrát hokej. V prime time slavila čestné vítězství ČT1 s přiblblou show Zázraky přírody, ve které se směska celebrit snažila marně předstírat upřímný zájem o přírodní divy. Bylo to hodně úsměvné a kdo nepřepnul rychle na National Geographic nebo nešel do lesa, ten má trestný bod. Odklon na Novu nepomohl, protože tam běžela tupá komedie Vrahouni. Přesto výsledný rozdíl nebyl moc zásadní - ČT utržila 1,19 milionu a Nova 966 tisíc. John McClane skoro 600 tisíc, takže s velmi dobrou vyhlídkou na premiérový čtvrtý díl příští týden. Tam by mohla padat moc hezká čísla.

1. Hrobník 1,124 milionu diváků
2. Hlas ČeskoSlovenska 991 tisíc diváků
3. Zázraky přírody 709 tisíc diváků
4. Attila 284 tisíc diváků
5. Kulový blesk 239 tisíc diváků

Velmi příhodně nazvaná česká detektivka setnula hlavu nováckému stroji na diváky, který se v posledních týdnech nebezpečně zadrhává. Ty tam jsou časy půldruhého milionu pomlaskávajících diváků. Takhle si to Nova určitě nepředstavovala a pro ČT je to další mocný důkaz o tom, že Češi jsou detektivkovým národem. Ve specifičtější věkové skupině (15-54) by sice Hlas na body vyhrál, ale důchodci raději české herce s revolverem. Nebo trochu těch Zázraků života. Primácký seriál skóroval za sedm stovek a Primě Cool se "vyplatila" i plakátová kampaň na Attilu. Necelých tři sta tisíc sice není žádná hitparáda, ale překvapivě to stačilo na Marečku, podejte mi pero. Klasika, která by v jiných týdnech atakovala 400 tisíc zůstala hodně za očekáváním. Tedy alespoň tím mým.

Jinak ohledně ratingů 15+ (tj. všichni starší patnácti let) vs. 15-54, kde je hezky vidět účinnost stanice na mladší publikum: větší podíl v mladších divácích mají nepřekvapivě ČT4, Prima Cool, Prima Love, Nova a Nova Cinema. Nejpatrnější je to samozřejmě u Prima Cool, která na mládež vyloženě cílí. Příští týden mimochodem můžeme očekávat, že ČT udrží nedělní žezlo, protože má premiéru zbrusu nové volné pokračování Škodné a Hrobníka s názvem Stín smrtihlava. To zas budou mít na Nově těžké spaní.