Dva a půl chlapa: 9. sezóna

st39.6
Jak dopadla již devátá série populárního sitcomu? A je Ashton Kutcher vhodnou náhradou za Charlieho Sheena?

Co si budeme povídat, Charliemu Harperovi jsme záviděli téměř všichni. Jednou za uherský rok složil nějaký primitivní jingle, dostal za to nehorázný balík, a pak už si jen užíval. Tu nějaká zbalená, tu nějaká zaplacená slečna, hromada volného času a hektolitry alkoholu. To všechno v parádním baráku na pláži. Ano, Charlie Harper se měl skvěle, jiného Charlieho ale tenhle život ničil: Sheenovy problémy s alkoholem a s prostitutkami byly terčem bulvárních plátků několik dlouhých měsíců a jak hercovy problémy vyplouvaly na povrch, začala producentům u CBS docházet trpělivost. Ze Sheena se stala přeplacená časovaná bomba. Na natáčení chodil pozdě a pod vlivem, během osmé sezóny se na něm navíc nezdravý životní styl začal projevovat. Všímali si toho všichni. Charlie Sheen, hlavní hvězda seriálu Dva a půl chlapa, musel pryč.

Jenže jak nahradíte tak výjimečného herce, který udával tempo a atmosféru jednoho z nejúspěšnějších sitcomů nějakých osm let? Těžko. Když se tedy objevily zprávy o tom, že by měl Sheena nahradit Ashton Kutcher, ve fanoušcích hrklo. To mladé ucho, jehož kariéra je z poloviny poháněna vztahem s Demi Moore? Ach jo.

Pak tu byla otázka, jak se tvůrci poperou s odchodem hlavní postavy, s příchodem nové a se spoustou dalších věcí. A samozřejmě, jestli se v seriálu udrží humor, což se jakž takž doteď dařilo. Ve zkratce: Povedlo se.

Dva a půl chlapa se přes prvotní klopýtání dostalo zpět do svého průměru, který byl naštěstí nastaven dost vysoko na to, aby to "nové verzi" stačilo k pravidelnému škárlení naší bránice. Částečně na tom má zásluhu zachování starého modelu: Charlieho bratr Alan je stále ten samý vlezdoprdelka, který bratrův dům neopustí za žádných okolností. Hlavní postava, tentokrát v podání Kutchera, je navíc modelově téměř to samé jako Charlie. Ne snad, že by to by milovník žen a alkoholik, ale opět odpovídá současnému ideálu mladého svobodného muže při penězích. Což je v současnosti někdo, kdo dělá v IT a koho by ještě před pár lety všichni šikanovali. Dneska geekové vládnou světu a Dva a půl chlapa takovou situaci vtipně reflektuje. Walden Schmidt je prostě milionář, protože před lety napsal malý prográmek, který pak střelil Microsoftu. Ženy ho díky penězům milují a miluje ho také Alan Harper, pro kterého se z Waldena po několika chytrých kličkách stává chlebodárce.

Samozřejmě zůstává také uklízečka Berta, na té se toho moc nezměnilo, kde však tvůrci upustili uzdu fantazii, je ještě nedávno maličký a obtloustlý Jake. Z toho se vyklubal teenager, který je jednak neskutečně natvrdlý, druhak spolu s "nevlastním bratrem" hulí trávu jak o život, takže je většinu času ke vší své hlouposti ještě totálně mimo. V tomto směru tvůrci značně přitvrdili a ke konci sezóny to nejen že začalo docela dobře fungovat, dokonce na zhuleném chlapci "vyrostlo" celé finále letošní řady.

Asi jste tedy pochopili, že seriál stále šlape dobře. Vlastně to už po několika epizodách začalo vypadat, jako by se nic nezměnilo. Možná to bude znít divně, ale zásadní zlom přišel se změnou účesu - když se Walden nechal ostříhat, jako by se jednalo o jasné znamení, jímž by Kutcher říkal: Už jsem se tu zabydlel. A začal být snesitelný.

Díky docela chytrému kličkování scenáristů se Walden dostal do onoho domu na pláži docela hladce a "do rodiny" vrostl téměř okamžitě. Osvědčený model "Alan je pako a kdokoliv bohatý žijící v domě na pláži si z něj může utahovat" začal opět táhnout celou show a během chvíle bylo jedno, že na Kutcherově místě ještě nedávno stál Charlie Sheen. Ne, Kutcher není lepší, po drobných úpravách představy, jak by měla vypadat hlavní postava seriálu, se ale ukázalo, že Sheen je nahraditelný. A to i takovým pakem, jakým je Kutcher, jenž během čtyřiadvaceti epizod naštěstí dorostl. Je překvapivě snesitelný.

Dva a půl chlapa si tedy po tak velké změně zachovalo tvář. Samozřejmě je tu stále problém, že už se jedná o docela ohranou písničku, v níž se s příchodem nové postavy změnilo jen pár tónů. Jenže to trápí téměř každý sitcom, neustálému opakování toho samého konceptu se vyhne málokdo. Zvlášť po tolika letech.

Verdikt

avatar7/10

st39.6