Také letošní rok zdá se novým stanicím přeje. Po dokumentární Primě Zoom a odpadové Telce přichází se svým očekávaným přírůstkem také Česká televize. O jejich připravovaném dětském kanálu už se ale ví nějaký ten pátek, ostatně byl to jeden z hlavních cílů generálního ředitele Petra Dvořáka při jeho nástupu do funkce. Nyní však víme o připravované novince konečně něco bližšího. Program pro děti se bude jmenovat ČT: D, aneb hezky slangově “déčko“. Stanice odstartuje přesně na konci letních prázdnin, tedy 31. srpna a můžeme od ní očekávat přesně to, co bychom od dětského kanálu požadovali. Stanice se smajlíkem v logu, které mimochodem vybraly samy děti, tak nabídne porci atraktivních zábavných a vzdělávacích pořadů pro nejmenší a měl by nabídnout alternativu k dětským programům na komerčních stanicích.

Můžeme se tak těšit na spoustu pohádek, publicistiku a dokumenty pro děti či sport. Programové schéma bude navíc rozděleno dle cílové skupiny. Děti předškolního věku najdou své pořady v ranních a dopoledních hodinách, odpolední vysílání bude vyhrazeno školákům do zhruba dvanácti let. Onu publicistiku pak budou zastupovat například dětské Dobré zprávy a samozřejmě se zde caparti dočkají také oblíbené Kouzelné školky, Studia Kamarád či legendárního Večerníčku. Déčko však nebude jediným kanálem, který veřejnoprávní televize na konci prázdnin spustí.

Po dvacáté hodině se totiž na stejné programové pozici objeví ČT art, stanice věnovaná kultuře. Ta byla dosud tak nějak rozprostřena po skoro všech stanicích České televize a už dlouho si říkala o lepší péči. Kultura tak konečně dostane pravidelný a ucelený prostor, jenž by měl uspokojit každého fajnšmekra. Dočkáme se mnoha pořadů, které budou navíc tematicky rozmanitě rozdělené. V pondělí se tak budou na Artu věnovat divadlu, úterý bude vyhrazeno současné české hudbě a výtvarnému umění, středu vyplní kulturní magazíny, čtvrtek pak bude věnován dokumentům a takhle to půjde až do konce týdne, kdy nás čekají filmy v původním znění s titulky. Tady by si měl zkrátka vybrat každý divák se zájmem o kulturu. Oba kanály budou pak na stejné programové pozici vysílat jen jistý čas a poté se rozdělí na dvě samostatné stanice. Programy by tak mohly značně vyplnit další díru na trhu, protože o dětský i kulturně zaměřený kanál může být celkem solidní zájem.