Kdepak, Luc Besson se prostě nikdy nezmění. Slavný francouzský režisér, a v poslední dekádě hlavně producent je známý tím, že se snaží vytřískat peníze i z toho nejpitomějšího a nejbéčkovějšího nápadu. A nebojí se své úspěšné značky ždímat až do morku kostí. V poslední době mu navíc v tomto směru začínají být už kinosály a čím dál častěji znásilňuje zajeté tituly i v televizi. A zatím to teda nebyla žádná sláva. Seriálový Kurýr to zabalil již po druhé sezóně, prachbídné Taxi Brooklyn prolítlo televizemi tak rychle, že ho pořádně ani nikdo neviděl, a chystané seriálové verze 96 hodin se bojí asi všichni. Besson ovšem stále nepolevuje a své hity hodlá do bedny dovážet i nadále. A jako další to schytají Purpurové řeky.

Již patnáct let stará kriminálka nám nabídla takové to klasické vyšetřování dvou rozdílných detektivů v podání Jeana Rena a Vincenta Cassela, jež jejich pátrání dovedla až na stopu brutálních vražd. A vzešla z toho celkem podařená, atmosférická vykrádačka kultovky Sedm, kterou já osobně mám docela rád. Následující, až bolestivě tupá, dvojka však zase jednou ukázala, čeho všeho je Bessonova producentská ruka schopna a značka šla po právu k ledu. Až nyní si na ni slavný milovník peněz vzpomněl a rozhodl se ji převést do seriálové podoby. O čem přesně novinka bude, zatím není jasné, ale návratu dvojice Reno/Cassel se zřejmě nedočkáme. I když v případě Rena, jenž se již nedávno objevil v seriálu Zločiny nad Seinou, je už asi taky možné všechno. Při dobré konstelaci bychom však mohli dočkat další ze série kvalitních drsných a temných detektivek. Tak nějak se ovšem obávám, že zase tak velké ambice Luc Besson možná nemá a spíš už pomalu přemýšlí, jaké své další dílo zneužije příště.