Když se řekne český seriál, většinu lidí asi jako první napadne Ulice, Ordinace, možná nějaká Hospoda nebo při troše štěstí Bylo nás pět. V rámci popularity u nás ovšem platí, že čím je seriál tragičtější, tím větší si dnes najde diváctvo. Občas se tomu sice někdo šikovný zkusí vzepřít a natočit něco neotřelého, ambiciózního a celkově prostě jiného, ale většinou buď tvrdě narazí o nízký rozpočet, nebo mu zlomí vaz špatný scénář (ve smyslu: „máme dobrou myšlenku, ale nejsme si úplně jistí, jak ji dotáhnout do konce, tak to prostě hecneme a třeba nám to projde). Viz takový Labyrint Jiřího Stracha. Pak je tu ale taky ještě HBO Europe a jejich vlastní seriálová produkce, která nám přece jenom v posledních letech dělá o něco větší radost. Až po uši, Hořící keř nebo třeba Mamon jasně dokazují, že i u nás lze těch kvalitních podmínek eventuálně dosáhnout a natočit něco, co si užije jak obyčejný divák, tak i ten náročnější. Příkladem budiž i epizodní Terapie s Karlem Rodenem. A právě ta se dnes dočkala prodloužení o třetí a finálovou sérii.

V té se do role titulního terapeuta opět vrátí Karel Roden. Režie se krom pětinásobného držitele Českého lva Petra Zelenky (Ztraceni v Mnichově) ujme zároveň také mladý režisér a producent Matěj Chlupáček (Polednice) a scénář k následujícím třiceti šesti epizodám sepsalo tvůrčí kombo Petr Zelenka, Tereza Dusová, Iva Klestilová a Robert Geisler. Za kameru se potom pro nadcházející řadu posadí Alexander Šurkala. A co dál? Rozhodně bychom se v budoucnu nezlobili ani za druhou řadu chladného Mamonu nebo podobně skvěle zrežírovanou minisérii jako byl Hořící keř od Agnieszky Holland. A kdo ví, třeba to u nás už brzo s něčím zkusí i ten Netflix, když je konečně tady. Takovou hutnou krimi za slušný peníz a s volnější tvůrčí rukou bych si klidně nechal líbit.