Tak už máme konečně jasno. Po měsících fanouškovských dohadů a nekonečný vtípků ústředního tria konečně víme, jak se bude nová automobilová show Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye na Amazonu jmenovat. Ne, nebude to mnohými fanoušky vysněné House of Cars či tvůrci původně zvažované Gear Knobs, které nejde použit kvůli právům BBC. Nakonec totiž malinko nečekaně vítězí název The Grand Tour.

Vzhledem k celému konceptu pořadu je pak snad příhodnější název snad ani napadnout nemohl. Clarkson totiž kromě názvu také malinko poodhalil, co máme od jejich novinky čekat. Nejen totiž, že trojice kvůli natáčení zase procestovala celý svět, tentokrát budou i samostatné moderátorské vstupy v každém dílu probíhat z jiné země. Zapomeňte tedy na klasické, stále stejné studio. Tentokrát se bude dle moderátorů uvádět z jakéhosi obřího stanu, s nímž se trio podívá do všech koutů světa. Prostě taková Grand tour. Nový název pak u fanoušků nepřekvapivě sbírá spokojené reakce a Clarkson a spol. si tak mohou připsat další úspěšný zářez na pažbě, jímž jen přiživuje divácká očekávání. A v Amazonu už si mnou ruce na jasný divácký hit.

A jak to vypadá u konkurenční, nové verze Top Gearu s Chrisem Evansem a Mattem LeBlancem? Ti přišli jen o pár hodin dříve s novým, prodlouženým trailerem. A nutno říct, že jde překvapivě o solidní prácičku s pěkným vizuálem, mraky aut i nějakými těmi slušnými záblesky humoru. Producenti se zkrátka snaží nabudit dojem, jakoby se tu nic moc nestalo a oni nám opět servírovali Top Gear, jak jsme ho měli vždy nejradši. Jenže i když se nové ochutnávce nedá po řemeslné stránce nic vytknout, otázkou zůstává, jestli to bude něčemu platné.

Zatímco Jeremyho parta se momentálně nachází na vrcholu fanouškovského uctívání, z Top Gearu se i přes Evansovu snahu stal vlastně takový otloukánek, do něhož si každý kopne. A s blížící se premiérou, která nás čeká už 29. května, jsou tyto údery čím dál prudší a bolestivější. Asi každý už slyšel o průserech při natáčení v čele s Evansovými problémy při řízení či produkčních průtazích. Tlak (nejen) britských médií i počet skandálů však přibývá raketovou rychlostí. Tu naštve LeBlanc válečné veterány i půlku Británie prováděním donutů u londýnského památníku padlých, poté se hlasitě šušká o sporech amerického herce s Evansem a posléze se zase propírá údajné Evansovo obří ego a výbuchy vzteku při natáčení, při nichž řve na štáb. A tak by se dalo pokračovat ještě dlouho.

Samozřejmě, mnohé tyto věci se dají považovat za pouhé fámy, i když na některých asi něco pravdy bude. Paradoxem je pak i fakt, že se do Evansovy party nejvíce strefují média, jež svého času potápěly i Clarksona. Už jen tyto zvěsti a neustálá kritika fanoušků dávají jasně najevo, v jak těžké pozici se nyní BBC nachází. Člověk by dokonce řekl, že i když bude výsledek sebelepší, tuhle bitvu nemůžou kvůli zarytým kritikům nikdy zcela vyhrát. Na druhou stranu, na první epizodu se za necelé tři týdny kouknou stejně všichni a v té musí Chris Evans s Joeyem a ostatními udělat i nemožné proto, aby diváky ihned přesvědčili, že tahle show má pořád co nabídnout a dokážou jít svým vlastním směrem. Podle ukázky existuje šance, že by se jim to přeci jen mohlo povést. Pokud se ovšem tato skvadra co nejdříve nesehraje, budou mít asi na BBC solidní problém. A Clarkson další důvod k radosti. Tento automobilový souboj bude zkrátka ještě hodně zajímavý.