Strana 4 z 4

1 2 3 4

Předčasný konec

Tím se ale obloukem dostávám k jádru problematiky celého seriálu a hlavnímu důvodu, proč byl tak brzy po svém uvedení zrušen. Stanice ABC i fanoušci od začátku přistupovali k Twin Peaks, jako k detektivce okořeněné Lynchovým stylem. Jak se ale v průběhu první sezóny na ústřední záhadu začaly nabalovat další nová tajemství, vedení stanice i diváci si začali uvědomovat děsivou pravdu. Lynch a Frost neměli v úmyslu odhalit identitu vraha. Otázkou nebylo „Kdo zabil Lauru“, ale „Kdo byla Laura?“ Sofistikovanější verze „Mystery box konceptu“ J.J. Abramse ale tehdy neměla šanci uspět.

Mark Frost se v knize Reflections: An Oral History of Twin Peaks nedávno otevřeně rozpovídal o tom, jak byli lidé z vedení ABC zaskočení nečekaným úspěchem seriálu u kritiků a diváků, navzdory tomu, že ho nasadili proti konkurenčnímu hitu Na zdraví / Cheers. V průběhu druhé sezóny začali manipulovat s vysílacím časem, což byl jeden z důvodu postupného poklesu sledovanosti. Podobné panikaření ze strany studia můžeme v trochu jiné podobě vidět i v dnešním Hollywoodu, například v případě filmů Fantastická čtyřka nebo Sebevražedný oddíl. Oba dva tvůrci často v rozhovorech litují, že podlehli tlakům stanice a vraha nakonec v polovině druhé sezóny odhalili. I to ale zvládli s nečekaným úspěchem, neboť nakonec nebylo tak těžké přijít na to kdo je vrahem. Mnohem těžší už bylo pro diváky šokující odhalení vrahovy identity zpracovat.

V pokračování bych vám rád představil, jakým způsobem Twin Peaks ovlivnilo další seriály a co můžeme čekat od třetí řady. Vy se mezitím v diskuzi můžete podělit o váš názor na seriál, nebo jak moc se těšíte na novou sérii. Díky za přečtění, s pozdravem Martin Fiala.

Strana 4 z 4

1 2 3 4