Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Star Trek: Discovery: Úvod 1. řady

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

KarbinCry

Díky za doplnění informací, toho Spocka opravuji, někde jsem četl, že jde o prequel datovaný pár "stovek" let před prvním filmovým Star Trekem, a už si to dál neověřoval - moje chyba.

:+
22360
Díky za doplnění informací, toho Spocka opravuji, někde jsem četl, že jde o prequel datovaný pár "stovek" let před prvním filmovým Star Trekem, a už si to dál neověřoval - moje chyba. *:+*
KarbinCry
0 0
reagovat
1) K odchodu Bryana Fullera - jasně, částečně šlo o vytíženost, jenže American Gods nedělá sám (druhý showrunner Michael Green + vizuál prakticky "naljnovaný" Davidem Sladem), navíc tam má prakticky stejný tým jako u Hannibala. Tedy zase tak strašné by to nebylo, navíc je to magor (v dobrém).
Za odchodem je nejspíš chování CBS, která na nějaký Trek zvysoka kašle, téměř celou jeho existenci jde "proti" němu (jediný člověk, ce dělal na Treku a měl i po něm u CBS kariéru, byl Rick Berman - 'nuff said).
Discovery dělají jednak kvůli prachům (něco málo se podojí), podpoře CBS All Access, ale hlavně proto, že když to nadhodili Netflixu, tak ten jim nabídl, že to prakticky celé zacálují jenom za distribuční práva (a bez přímého vlivu na produkci).
Fuller odešel v době různých průtahů a zvláštních změn (nejviditelnější byly v sekci CGI a kostýmů), ale byly tam i spory o příběh a strukturu Discovery. Nakonec i Discovery tak trochu hodili pod autobus, asi právě kvůli právům Netflixu, tím, že navázali spolupráci s Nicholasem Meyerem, který si chce udělat vlastní Trek (a CBS nehodlá dělat dva, to by na ty škudly bylo moc drahé). Navíc právě Meyerovi se úplně nezamlouval Fullerův směr. (Jinak samozřejmě Meyer je legenda, ale je to případ příliš mnoha kuchařů u jednoho hrnce.)
CBS nejspíš byla nucená couvnout Netflixem, nebo měla zase jednou štěstí, že na Discovery pracovalo dost fanoušků Treku.

2) Několik poznámek bude faktických :) a spíš takových nerdovských nitpicků.
Spock nestudoval "o pár stovek let" později. On se totiž narodil v roce 2230, jeho otcem je Sarek (ano, Burnham je retconnem jeho sestrou...), a Discovery začíná v 2256.
To je důležité hlavně pro pochopení návaznosti DIS a TOS (lépe řečeno že by tam měla být značná návaznost, ale už první dva díly jsou dost... problematické z hlediska kontinuity).

3) Pokud někdo chce skutečnou "temnější, dospělejší podívanou", nechť zhlédne Deep Space 9 (stačí arc episody). Bez ohledu na skepticismus, který k Discovery z její produkce (CBS!!) a úvodu mám, během jedné řady není možné rozvinout postavy do takové šířky a hloubky, jako se to podařilo v DS9 (která měla také tu výhodu, že Rick Berman v tu dobu k**vil Voyager a neměl čas dělat totéž DS9 :))
To je spíš doporučení.

4) Tohle bude působit přecitlivěle, ale ten jab na předchozí Treky si autor mohl odpustit. Jejich neznalost šlo určitě zvýraznit neutrálněji.

5) Teď bych měl napsat, co se mi na pilotní dvojepizodě nelíbilo. Soustředím se na tři hlavní problémy. A jeden bonusový, který je spíše temnou předpovědí.

První je expozice, která několikrát zabíhá do "as you know" oblasti. Ale co čekam od Kurtzmanna, že...

Druhá je charakterové nekonzistence Burnham. Nemám problém s herečkou, dokonce si myslím, že co měla, zahrála obstojně. Její postava se ale občas chovala dost náhodně, postrádala interní, koherentní logiku. Nejlepší příklad je protiklad dvou situací: vzpoury a následného přiznání se u soudu.
Pokud je IC vzpoura, pak musela opravdu věřit, že správným krokem je na Klingony vystřelit. Potom by se ale nedoznala ke všem bodům obžaloby, minimálně by se snažila bránit (jenže byl potřeba "cool" závěr...).
Pokud je IC doznání, tak be neprovedla vzpouru, nebo by tato vypadala podstatně jinak (jako spíše emocionální rozhodnutí).

Třetí je taková záhada. Proč se Klingoni spojí a začnou válku s Federací? Jako vážně. Toho náboženského fanatika velká část Great Houses okamžitě opustila, zůstala jenom část, to za prvé, za druhé umřel a zřejmě ho má zastoupit úplný no name který je ještě k tomu albín.
Pokud tedy neplánují situaci pořádně rozvinout, a pokud válka nezačne okamžitě, nedává to smysl (a z preview víme, že válka začala okamžitě).
Možná to jsou osamocené raidy, nebo nájezdy těch pár věrných, ale nekoordinované Klingony, kteří ještě nemají k dispozici všechny své síly, by Federace neměla problém zastavit, vzhledem k tomu, že v konfliktu mělo plně mobilizované a extrémně militarizované Klingonské Impérium co dělat, aby jakž takž drželo krok.
A potom by celá válka byl spíš vtip, alespoň dokud by se Klingoni plně nesjednotili a nenahradili ztráty (a to za předpokladu, že jejich původní ztráty nebudou příliš těžké, aby vůbec mohli pokračovat ve válce bez delšího příměří - oddychu).

A bonus je postava Burnham jako celek. Přijde mi, že k ní minimálně část scénáristů (*chrchly* Kurtzmann) přistupuje jako "black first officer". Jako že to je základ a konec postavy.
Podobně, jako Janeway byla skoro vždy "female captain" a Sisko ve velké části 1. série DS9 jako "black commander".
Navíc se objevují i stopy Mary-Sueovosti - jako příklad její "emoce informují mou logiku" zavání syndromem kombinace superschopností, ač je brzy činit nad tímto prvkem soudy (ostatně proto je tento bod pouze předpovědí).

6) Ale pořád se těším na epizodu(y) s Rainnem Wilsonem, který je na vyšinutého záporáka jako dělaný, a z preview načrtnutý konflikt s "redshirty" může být opravdu zajímavý.
Takže aspoň nějaký hype? :)

do_Od
Jak jsem psal v bodu 1), Netflixu jde hlavně o to, že to prakticky 100% zacáloval za distribuci mimo-US. Při problémech s produkcí a průtahy potom Netflix hrozil tučnou žalobou (což snad vedlo k tomu, že se CBS začala chovat aspoň o trochu míň, než CBS).
22358
1) K odchodu Bryana Fullera - jasně, částečně šlo o vytíženost, jenže American Gods nedělá sám (druhý showrunner Michael Green + vizuál prakticky "naljnovaný" Davidem Sladem), navíc tam má prakticky stejný tým jako u Hannibala. Tedy zase tak strašné by to nebylo, navíc je to magor (v dobrém). Za odchodem je nejspíš chování CBS, která na nějaký Trek zvysoka kašle, téměř celou jeho existenci jde "proti" němu (jediný člověk, ce dělal na Treku a měl i po něm u CBS kariéru, byl Rick Berman - 'nuff said). Discovery dělají jednak kvůli prachům (něco málo se podojí), podpoře CBS All Access, ale hlavně proto, že když to nadhodili Netflixu, tak ten jim nabídl, že to prakticky celé zacálují jenom za distribuční práva (a bez přímého vlivu na produkci). Fuller odešel v době různých průtahů a zvláštních změn (nejviditelnější byly v sekci CGI a kostýmů), ale byly tam i spory o příběh a strukturu Discovery. Nakonec i Discovery tak trochu hodili pod autobus, asi právě kvůli právům Netflixu, tím, že navázali spolupráci s Nicholasem Meyerem, který si chce udělat vlastní Trek (a CBS nehodlá dělat dva, to by na ty škudly bylo moc drahé). Navíc právě Meyerovi se úplně nezamlouval Fullerův směr. (Jinak samozřejmě Meyer je legenda, ale je to případ příliš mnoha kuchařů u jednoho hrnce.) CBS nejspíš byla nucená couvnout Netflixem, nebo měla zase jednou štěstí, že na Discovery pracovalo dost fanoušků Treku. 2) Několik poznámek bude faktických :) a spíš takových nerdovských nitpicků. Spock nestudoval "o pár stovek let" později. On se totiž narodil v roce 2230, jeho otcem je Sarek (ano, Burnham je retconnem jeho sestrou...), a Discovery začíná v 2256. To je důležité hlavně pro pochopení návaznosti DIS a TOS (lépe řečeno že by tam měla být značná návaznost, ale už první dva díly jsou dost... problematické z hlediska kontinuity). 3) Pokud někdo chce skutečnou "temnější, dospělejší podívanou", nechť zhlédne Deep Space 9 (stačí arc episody). Bez ohledu na skepticismus, který k Discovery z její produkce (CBS!!) a úvodu mám, během jedné řady není možné rozvinout postavy do takové šířky a hloubky, jako se to podařilo v DS9 (která měla také tu výhodu, že Rick Berman v tu dobu k**vil Voyager a neměl čas dělat totéž DS9 *:)*) To je spíš doporučení. 4) Tohle bude působit přecitlivěle, ale ten jab na předchozí Treky si autor mohl odpustit. Jejich neznalost šlo určitě zvýraznit neutrálněji. 5) Teď bych měl napsat, co se mi na pilotní dvojepizodě nelíbilo. Soustředím se na tři hlavní problémy. A jeden bonusový, který je spíše temnou předpovědí. První je expozice, která několikrát zabíhá do "as you know" oblasti. Ale co čekam od Kurtzmanna, že... Druhá je charakterové nekonzistence Burnham. Nemám problém s herečkou, dokonce si myslím, že co měla, zahrála obstojně. Její postava se ale občas chovala dost náhodně, postrádala interní, koherentní logiku. Nejlepší příklad je protiklad dvou situací: vzpoury a následného přiznání se u soudu. Pokud je IC vzpoura, pak musela opravdu věřit, že správným krokem je na Klingony vystřelit. Potom by se ale nedoznala ke všem bodům obžaloby, minimálně by se snažila bránit (jenže byl potřeba "cool" závěr...). Pokud je IC doznání, tak be neprovedla vzpouru, nebo by tato vypadala podstatně jinak (jako spíše emocionální rozhodnutí). Třetí je taková záhada. Proč se Klingoni spojí a začnou válku s Federací? Jako vážně. Toho náboženského fanatika velká část Great Houses okamžitě opustila, zůstala jenom část, to za prvé, za druhé umřel a zřejmě ho má zastoupit úplný no name který je ještě k tomu albín. Pokud tedy neplánují situaci pořádně rozvinout, a pokud válka nezačne okamžitě, nedává to smysl (a z preview víme, že válka začala okamžitě). Možná to jsou osamocené raidy, nebo nájezdy těch pár věrných, ale nekoordinované Klingony, kteří ještě nemají k dispozici všechny své síly, by Federace neměla problém zastavit, vzhledem k tomu, že v konfliktu mělo plně mobilizované a extrémně militarizované Klingonské Impérium co dělat, aby jakž takž drželo krok. A potom by celá válka byl spíš vtip, alespoň dokud by se Klingoni plně nesjednotili a nenahradili ztráty (a to za předpokladu, že jejich původní ztráty nebudou příliš těžké, aby vůbec mohli pokračovat ve válce bez delšího příměří - oddychu). A bonus je postava Burnham jako celek. Přijde mi, že k ní minimálně část scénáristů (*chrchly* Kurtzmann) přistupuje jako "black first officer". Jako že to je základ a konec postavy. Podobně, jako Janeway byla skoro vždy "female captain" a Sisko ve velké části 1. série DS9 jako "black commander". Navíc se objevují i stopy Mary-Sueovosti - jako příklad její "emoce informují mou logiku" zavání syndromem kombinace superschopností, ač je brzy činit nad tímto prvkem soudy (ostatně proto je tento bod pouze předpovědí). 6) Ale pořád se těším na epizodu(y) s Rainnem Wilsonem, který je na vyšinutého záporáka jako dělaný, a z preview načrtnutý konflikt s "redshirty" může být opravdu zajímavý. Takže aspoň nějaký hype? :) [b]do_Od[/b] Jak jsem psal v bodu 1), Netflixu jde hlavně o to, že to prakticky 100% zacáloval za distribuci mimo-US. Při problémech s produkcí a průtahy potom Netflix hrozil tučnou žalobou (což snad vedlo k tomu, že se CBS začala chovat aspoň o trochu míň, než CBS).
0 0
reagovat

Arbiter

V Americe Star Trek Discovery nebude na Netflix ale právě jen na CBS All Access.
22356
V Americe Star Trek Discovery nebude na Netflix ale právě jen na CBS All Access.
Arbiter
0 0
reagovat

Arbiter

Já ji chápu nějak takhle:

CBS chce mít vlastní streamovací službu, očividně to spadá pod samostatný vedení a postupně si můžou dovolovat vyrábět vlastní obsah, kterej se nemusí ohlížet na standardní televizní pravidla (jako např. 24 epizod na sezónu) - protože mají ale jen jeden a půl mega předplatitelů, tak by se jim to logicky nevyplatilo nabízet jen tam. Mají tedy deal s Netflixem (kterej má další sort of "exkluzivní" obsah) a zároveň jistotu, že ten seriál získá pozornost.

Druhý důvod je, že Netflix koupil před časem práva na všechny Star Treky a podle mě tam musela být doložka, že to je i na budoucí obsah. CBS tak imho možná nemělo s Discovery moc na výběr.
22355
Já ji chápu nějak takhle: CBS chce mít vlastní streamovací službu, očividně to spadá pod samostatný vedení a postupně si můžou dovolovat vyrábět vlastní obsah, kterej se nemusí ohlížet na standardní televizní pravidla (jako např. 24 epizod na sezónu) - protože mají ale jen jeden a půl mega předplatitelů, tak by se jim to logicky nevyplatilo nabízet jen tam. Mají tedy deal s Netflixem (kterej má další sort of "exkluzivní" obsah) a zároveň jistotu, že ten seriál získá pozornost. Druhý důvod je, že Netflix koupil před časem práva na všechny Star Treky a podle mě tam musela být doložka, že to je i na budoucí obsah. CBS tak imho možná nemělo s Discovery moc na výběr.
Arbiter
0 0
reagovat
Martin-Green by mě asi tak nevadila, kdybych jí poprvý viděl tady a ne jako další rozmělňovačku děje TWD. Ale od příště tam aspoň bude Jason Isaacs. Jinak jakej smysl teda vlastně má ta platforma CBS All Access když to zároveň vypouští i na Netflixu?
22354
Martin-Green by mě asi tak nevadila, kdybych jí poprvý viděl tady a ne jako další rozmělňovačku děje TWD. Ale od příště tam aspoň bude Jason Isaacs. Jinak jakej smysl teda vlastně má ta platforma CBS All Access když to zároveň vypouští i na Netflixu?
0 0
reagovat
Třináct dílů?

Ok, jdu do toho.
22353
Třináct dílů? Ok, jdu do toho.
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se