Do diskuze mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé.


Zobrazuji položky 21 – 40 z 138

1 2 3 4 5 6 7

Gidian
15.05.2019 10:29:18
on-line

HairyAss
Tak zrovna v případě Noční Hlídky je to tak, že Ti hlídka skončí, až umřeš... a jestli se nepletu, tak Jon tam umřel :D

Hairy_Ass
15.05.2019 10:23:39
on-line

Jenže podle autorů je Jon nejúžasnější hrdina všech dob. V reálu by ho svrhli už po naprosto spackane bitvě u zimohradu,ale možná už dřív, protože přeci opustil Noční hlídku. Z nějakého důvodu ho ale všichni zbožňují.

Gidian
15.05.2019 10:21:24
on-line

FallenMaia
Reaguju teda celkem pozdě, ale na TvZone ty diskuze nikdy nejedou, tak už jsem po napsání příspěvku na web nezavítal. Sorry jako.

Na Tvoji pasivně agresivní:
Gidian, to že sa dva dieli zo šiestich pomaly lúčili s postavami si si tak asi vysvetlil len ty ale je to teda pekná sprostosť, tam sa nikto s nikým nelúčil, prvá časť bolo stretávanie starých známych po rokoch a úvod do deja, druhá bola očakávanie hroznej bitky, príprava a tiaživá atmosféra, vysvetli mi kto sa tam kde s kým lúčil????? To že niekto niekomu povie, "OK ideme bojovať, dúfam že prežijeme noc." je podľa teba lúčenie???

Můžu říct jen:
Neber to slovo "loučení" doslovně. Nemyslel jsem loučení postav mezi sebou, ale vem si, že tam každá z hlavních postav a vlastně i z těch vedlejších má nějaké shledání, nějaký svůj moment a vzhledem k tomu, že jde o poslední řadu, dá se to chápat jako jejich poslední shledání na obrazovce, ať už přežijou, nebo nepřežijou. Takže tím pádem jsem to označil za loučení. Loučení jakoby s dívákem, než se strhne peklo a na nějaké tyhle momenty prostě nebude čas. Pátý díl je epický až za hradby, ale obsahově (rozuměj "scénáristicky") slabý a vlastně tahle řada je podle mého názoru díl od dílu slabší a slabší a žene do závěru strašně rychle. Jak jsem psal v prvním příspěvku, nebudu se opakovat.

Můžeme se bavit o očekávání a realitě, ale to jde aplikovat na všechno (hlavně na Star Wars)... i na bábovku od maminky. Roky charakteroveho vyvoje a dějových linek jsou tu otočené naruby, nebo vyznívají do prázda a ztrací se ve větru jako prd. Hrozby a problémy jsou vyřešené zkratkovitě... prostě je mi jedno, že je ta polská čokoláda zabalená do zlatého plátku a leží na kříšťálovém podnose.

A nebuď zbytečně agresivní :)

Nazgul
15.05.2019 10:20:19
on-line

Viral
Jasně, že vyšumí, asi jako v seriálu Golden Company, bude to něco podobného, daleko více mě zajímaj nesmyslné postavy typu lady Stoneheart, které si tam udělal a podle mě teď vůbec neví, co s nimi a kam je v tom světě zařadit, pořád jsem tuhle postavu nepochopil, jak vznikla, proč vznikla a proč se od vzniku v knize chová jako magor atd.

Hairy Ass
Můžeš mi tu vypsat knihy spojené s Malazskou knihou padlých? Těch deset základních mám, přečetl jsem asi šest, ale od té doby už bohužel nemám čas, protože jsem se při práci rozhodl studovat VŠ a tak si to pak někdy dám asi znovu.

Zajímají mě ty, jak si psal, že doplňují děj, popřípadě na něj navazují a jestli jsou od stejného autora nebo už o tom světě píše více autorů.
Díky

Bucak
15.05.2019 10:08:07
on-line

Hairy Ass
Good point. Jon usedne na trůn a nastane nová doba temna, protože je vlády neschopným pablbem.

Viral
15.05.2019 09:47:57
on-line

Arbiter
GRRM jim neřekl, jak se k tomu konci dopracovat, protože to sám neví Vepsal se do rohu, a pokud platí dříve řečené, tzn. že konec seriálu se bude v zásadních věcech rovnat konci v knihách, tak je víceméně jasné, že obrovská spousta těch knižních dějových linek jsou zase slepé uličky (viz Young Griff), které nutně vyšumí do ztracena.

Chermy
15.05.2019 09:34:43
on-line

FallenMaia
Vztah Johna a Daenerys nedává smysl, protože za A je špatně zahraný, nefunguje žádná chemie a naplno tak vyniká, jak je to tlačené na sílu... ti dva se spolu jednou vyspali, ale prakricky spolu netrávili žádný čas. V mnoha dílech je vidíš vedle sebe být jako by se vůbec neznali a vůbec nechápeš, proč John jen pořád opakuje "Jsi největší láska mého života, useknu si pro tebe ruku" jak nějaký puberťák panic své první platonické lásce... ale jsme opět u zkratkovitosti, a že je to ve scénáři jen proto, že to potřebují. Ale neumějí k tomu dospět, protože jsou špatní scénáristé.

Johnova linka nedává smysl, protože celý seriál sledujeme jeho pouť k poražení nočního krále, aby si pak ani nezašermoval s jediným bílým chodcem? Jen pak odevszdaně křičí na draka za kamenem, který je asi pevnější než všechny hradby v Králově přístavišti. Melissandra se sekla tedy nejen se Stanisem, ale is Johnem asi... jestli nevidíš pouze touhu šokovat a absolutně kašlat na dějové linky, jakoukoli katarzi, měnit odolnost kamenů, zdí, vážnost bodných ran, sílu oštěpů... prostě všeho jen aby to jednou bylo tak a podruhé jinak pro účely scénáře, tak ti není pomoci. Ti patolízalové jsou jedni z nejhorších scénáristů co znám. Všechno ale absolutně všechno od sedmé série je jen na efekt a pro účel scénáře. To se nedá obhájit to je jen strašně ubíjející, protože je to jiný seriál než na který jsem začal koukat.

Klidně se s tebou vsadím, že Bran bude úplně k hovnu do konce seriálu. A ano, o ptáčky v králově přístavišti možná Varys přišel, ale o ty ostatní ne. A ani on ani Bran ani Tyrion nebyli k ničemu, jen proto, že si Debil&Debil přáli Aby Arya zabila nočního krále, protože to bude cool, Daenerys se zblázní, protože to nikdo "nečeká" a Euron alespoň "zabije" Jaimeho, aby měl alespoň nějaký smysl, když už si s tou postavou opět neví rady... a vlastně nezabije, protože ten i po prožitém pneumothoraxu vyběhne stovky až tisíce schodů aby si mohli zaplakat s Cersei, což mě teda fakt už nedojímalo...

Hairy_Ass
15.05.2019 09:24:28
on-line

Viral
Tak charkanas se odehrává tisíce let před Knihou padlých, takže je to doplňující ale pro pochopení dění v Knize padlých potřeba není. A samozřejmě příběh těch postav může pokračovat dál - zvlášť v případě Stinupana,ale s klidným svědomím se klidně do Knihy padlých můžeš pustit už teď.

Hairy_Ass
15.05.2019 09:22:29
on-line

Jinak vzhledem k tomu, jak mohutně dělají fanservis bych se nedivil, kdyby Jon opravdu nakonec usedl na trůn.

Chermy
15.05.2019 09:16:03
on-line

FallenMaia
Add Weiss&Benioff a dějové linky - na youtube máš hromadu rozhovorů s nimi. Často totiž komentují po skončení jednotlivé díly a co je vedlo k té či oné věci.. a poslouchat jejich myšlenkové pochody je skutečně "radost" :)

Martinovo přání na 12 sérií dává nyní ještě větší smysl - ta zkratkovitost je právě nejvíce projevuje na jednotlivých nesmyslných twistech a cestování v čase. A že prováděly změny od začátku je jasné. Ale je rozdíl dělat kosmetické úpravy, či vynechávat postavy a psát smysluplný děj od nuly na čistém papíře.. a právě v tom neskutečně selhávají. Moje pointa je právě v tom "dve knihy budú preplnené dôležitým dejom" protože Martin na to má - oni dva ne.

O Daenerys jsem psal již dole, ale opět... být nekompromisní v bitvě, prokazovat sílu a mít mocenské chutě jsou nedílnou součástí povahy panovníka. To tě nedělá magorem co půl hodiny griluje nevinné ženy a děti. Člověk který má v sobě soucit jako ona prokázala mnohokrát a emoce, včetně žalu (jako když jí přinesl rolník své ugrilované dítě) takový člověk neudělá co ona udělala.




Arbiter
15.05.2019 09:01:13
on-line

Viral
Martin jim imo prostě řekl před lety jak to zhruba dopadne, ale neřekl jim, jak se k tomu dopracuje. A ten způsob, kterým si to ti dva domysleli jak to vyplnit, je prostě odpad.

Chermy
15.05.2019 08:55:19
on-line

Viral
Jednoznačně souhlasím a pěkně jsi rozepsal, to co už tu bylo mnohokrát řečeno i mnou. Ona se do této chvíle chovala jako úplně normální dobyvatel ale celkem rozumný člověk. A jestli párkrát zaváhala, od toho rádcové jsou aby jí nasměrovali a proto si je k sobě také vzala. Ale jediný její krok, jakkoli násilný, byl stále v intencích bitevního soupeření. Ani náznakem neprojevovala známky šílenství.Ten twist byl směšný (jakkoli od těch tupců mnou očekávaný).

Ti kdo znají knihy ví, že její otec opravdu magor byl a jeho iluze a pomatení jsou poměrně detailně rozepsané... nic z toho se ani náznakem nepodobá chování Daenerys.

Ano, mohla být smutná, cítit se nedoceněná, emocionálně rozhozená, ale ne magor. I v rámci tohohle dílu se chovala celkem rozumně, dokud nezačala pálit do lidí...

Mám pocit, že si tu řada diskutujících plete narcismus se šílenstvím. Uvědomujete si, že jednou z podmínek býti úspěšným politikem, či panovníkem znamená mít v sobě určitý spasitelský komplex, aroganci, horlivost, sebelásku a podobně... to z vás ale nedělá magora a když k tomu disponujete inteligencí, můžete být i dobrým panovníkem. A Daenerys byla po většinu seriálu inteligentní (alespoň dokud se to drželo knihy)

Viral
15.05.2019 08:33:39
on-line

Good Dany/Bad Dany
Asi se všichni shodneme na tom, že od počátku seriálu existovaly dvě základní cesty, kterými se mohla postava Daenerys vydat:

A) dobrý a benevolentní vládce

B) magor po tátovi

Problém téhle poslední řady (a podíl na tom má tak z 90%) spočívá dle mého v tom, že celou dobu seriál jednoznačně a hlasitě podporoval verzi ad A) ať už se bavíme o všech eskapádách v Essosu, starání se o otroky, soucit se small folk a podobně (viz opět připomínám uvěznění draků - dle seriálu jejích vlastních "dětí" kvůli jednomu mrtvému dítěti). I po vylodění se ve Westerosu mohla Dany (jak nám tvůrci skrze další postavy několikrát neopomněli připomenout) vzít Královo přístaviště rovnou útokem a to musíme vzít v potaz, že tehdy jí nestála v cestě žádná Euronova flotila, žádné balisty ani lidské štíty (plus měla ještě tři draky), takže ztráty na životech (vojáků) by byly řádově mnohem nižší, než v konečném důsledku.

Jednoduše řečeno byla Daenerys tvůrci prezentována jako fakticky velmi kladná postava - všechny ty zde připomínané náznaky šílenství (upálení Dothraků/Tarlyů, otrokářů/kouzelníka apod.) opomíjí jejich specifický kontext, který její počínání do velké míry ospravedlňuje.

Jenže osmá série stihla během dvou epizod hodit za hlavu všechno výše uvedené a na sílu protlačit vývoj postavy směrem ad B), což prostě a jednoduše nedává smysl, rozhodně ne bez dostatečného zdůvodnění takového dějového veletoče. Jasně, přišla o spoustu přátel, spolubojovníků, přišla o draky a zřejmě lásku svého života, ale ani to všechno by nemělo být dostatečným důvodem pro její rozhodnutí v aktuální epizodě.

Myslím, že spousta zde přítomných diskutujících by tenhle twist vzala na milost, pokud by byl náležitě odůvodněný v rámci děje (protože ty náznaky opravdu byly v průběhu seriálu, ale byly velmi decentní), nestačí dvakrát zopakovat, že když se narodí Targaryen, tak si bohové hodí mincí, takhle se vývoj postavy vážně nedělá.

Viral
15.05.2019 08:12:40
on-line

Hairy Ass
Ohledně toho Malazu - jasně ta hlavní série je uzavřená, ale ty vedlejší jsou docela propojené (třeba Kharnakas trilogie), navíc pokud mám správné informace, tak Erikson plánuje napsat další trilogii přímo navazující na hlavní dějovou linku, takže to je potom akademická otázka, jestli se to bude počítat přímo do toho hlavního cyklu nebo ne.

Ale jinak máš pravdu - Book of the Fallen je kompletní už dlouho.

U toho Malazu navíc ty ostatní série mají pořád vysokou kvalitu (i když je nepíše třeba přímo Erikson), což se třeba o takové Duně říct nedá.

Nazgul
15.05.2019 01:31:57
on-line

Tak hlavně úspěch GoT napomohl, že se rozjede nová seriálová fantasy vlna. Bude tu Zaklínač, kterej by mohl být super, točí se i Pán prstenů seriálovej a ty další seriály ze světa písně ledu a ohně a všem těm seriálům bude asi věnována finanční péče, takže by měly být kvalitou na vysoké úrovni.

FallenMaia
15.05.2019 01:15:00
on-line

Nazgul
No pekne, ale tak vidíš, ono je to robené pre divákov, diváci chcú aby sa vrátil Ohař tak ho vrátia, divákom sa nepáčila linka z Dorne tak ju zrušili, proste sa snažia vyhovieť a potom keď príde koniec ktorý sa má aspoň držať Martinovho konca tak to nesedí a diváci sú nasraný.

Nevadí, nech už to nejak ukončia a začne sa nový seriál ktorý nám poodhalí viac z minulosti, teším sa a ak je pravda že do toho je Martin dosť zapletený tak som celkom zvedavý.

Nazgul
15.05.2019 00:59:34
on-line

Jeho smrtí tuším končila poslední napsaná kniha, četl jsem to když byla první serie serialu, tak už si to přesně nepamatuji, ale bylo to podobné, došlo ke konfliktu mezi divokými a lidmi, když je Stannis porazil a Jon se rozhodl je zachránit a pustit za zeď. Tuším, že tam někoho zabil obr, protože mu něco udělal a pak se tam něco strhlo a Jon se postavil na stranu divokých, protože to bylo spravedlivé a bratři ho pak zradili a ubodali jako v seriálu. Ale již si to nepamatuji přesně ty okolnosti, K Tvrdodomovu tam nedošlo ještě myslím.

Třeba Briene tam nechala oběsit paní Kamenosrdce (zombie Catlyn) a tím také končila kniha a neví se, jestli je Brienne mrtvá nebo ne. Celkově je tam vývoj postav jiný. Některé, co v seriálu žili, tak už jsou v knihách mrtvé a naopak.

Třeba mě nikdo nepřesvědčí, že Ohaře tvůrci neoživili jen kvůli divákům. Sám Martin několikrát zdůraznil, že je skutečně mrtvý a i tvůrci to o seriálovém říkali a pak, když si diváci pořád žádali jeho návrat, tak naráz staví kostel a projde úplnou změnou charakteru, aby se mohl utkat s Horou, jak diváci chtěli. A v knize ho myslím nezabila Brienne.

FallenMaia
15.05.2019 00:40:10
on-line

Nazgul
Atak aj keby to nedokončil tak to po jeho smrti niekto zoberie a pokúsi sa z tých poznámok poskladať niečo celistvé, neverím že to takto nechajú. Buď to dokončí on ešte počas svojho života čo by bola tá najlepšia možnosť ale ako sme tu už hovorili má to hrozne komplikované a uplietol si na seba bič ako sa hovorí. Alebo to dokončí niekto za neho.

Počkať a v knihách už Jon zomrel? Ale veď on zomrel až po Hardhome a tam sa stretol s Night Kingom a zachránil divokých. Tam je to nejak inak?

Nazgul
15.05.2019 00:33:45
on-line

V knihách zatím není, pouze chodci a je otázkou, jestli si ho nevymysleli pouze jako cool postavu pro seriál. Tuším, že v knihách je zmíněn možná jen v nějakých legendách o AzogAhaiovi atd možná.

Taky je spousta legend o nějakém tom rohu, co má zbořit zeď, když na něj někdo zaduje, stejně jako tam Euron nebo Victarion má roh za pomocí nějž by mělo jít ovládat draky, tam je to celkově propracovanější, škoda že to asi nedokončí.

FallenMaia
15.05.2019 00:25:33
on-line

Nazgul
Tak Bran ešte bude mať svoju úlohu do konca seriálu, ešte by som ho celkom nezatracoval, veď uvidíš. Bran nemôže zomrieť. O tom že tá bitka bola zle natočená a zle celkovo spracovaná som už hovoril, tam bolo hrozne veľa chýb a nezmyslov ktoré mi vadili ako napríklad v tejto epizóde. Hrdinovia tam pôsobili ako nesmrteľní, vždy bol záber a poslední čo stáli boli hlavní hrdinovia, žiadny vojaci okolo nič, presne tak, mohli im dať nejaké cool momenty, fight s White Walkermi alebo niečo ale toto proste pôsobilo hrozne, Night Kinga bezmyšlienkovito zahodili ale zase keď sa zamyslíš a keď je teda ten koniec podľa Martina tak aj Martin sa bude musieť toho Night Kinga ešte pred finálnou bitkou o King's Landing nejako zbaviť, tam už proste Night King figurovať nebude čo znamená že pred tým ho budú musieť poraziť, teda ak vôbec prekročí Zeď. Je vlastne v knihách Night King??? Už sa s ním niekto stretol v boji? Sú tam nejaké náznaky? Je tam nejak vysvetlené to pozadie White Walkerov?? Ja si to budem musieť prečítať sakra

Inak ty máš aký nick na Edne?? Keď si si všimol že ja som na edne písal.

Zobrazuji položky 21 – 40 z 138

1 2 3 4 5 6 7

© Copyright 2000 – 2019 Všechna práva vyhrazena.