Minule jsme tu měli Michaela Baye, jehož filmy a vlastně i reklamy se dají popsat jako „efektní záběry, auta, výbuchy, akce, modelky, zábava“. Dnes trochu zvolníme a podíváme se na reklamy, za kterými stojí výrazně klidnější ale velmi osobitá režisérská osobnost.

Sofia Coppola začínala jako herečka a podle jejího příjmení se dá celkem snadno uhádnout, u koho. Její otec Francis Ford Coppola ji obsadil do druhého a třetího Kmotra, objevila se u něj ale i v Cotton Clubu nebo třeba v Dravých rybách. Vidět jste ji však mohli i v půlhodinovém kraťasu Tima Burtona Frankenweenie nebo v první epizodě Hvězdných válek.

Prestiž si ovšem vybudovala až jako režisérka a to celkem rychle. Její citlivý debut o dospívání, prvních láskách a jedné velké rodinné tragédii Smrt panen byl možná neprávem přehlížen, ovšem drama Ztraceno v překladu, v němž se Bill Murray a Scarlett Johansson procházeli po Tokiu, z ní udělal hvězdu a přinesl Oscara za scénář. A fakt, že Murray v herecké kategorii prohrál se Seanem Pennem, jenž zvítězil s Tajemnou řekou, je dnes obecně považován za jeden z největších omylů filmové akademie.

Další filmy Marie Antoinetta a Odnikud někam už se s tak velkým úspěchem jako Ztraceno v překladu nesetkaly, pořád šlo ale o hodně osobité, atmosférické a zajímavé kousky. Uvidíme, jak si povede příští rok se sovu detektivkou The Bling Ring, ve které se parta teenagerů toužících po slávě rozhodne okrádat celebrity.

No a teď konečně k reklamám. Máme tu opět tři kousky, tentokrát zaměřené na voňavky a na čerstvou kolekci oblečení. Styl režisérky se nezapře ani tady a sympatická retro atmosféra a zajímavá hra s barvami rozhodně dělají svoje. A Natalie Portman blbnoucí v Paříži je tu hodně roztomilá.

Miss Dior Cherie a Maryna Linchuk (2008)

Miss Dior Cherie a Natalie Portman (2010)

Kolekce Marni u H&M (2012)

Tak co se vám líbilo nejvíc?