Soutěž je v polovině a my vyhlašujeme interní soutěž, zda Tereza Kostková dostane alespoň jednou za sérii šaty, ve kterých nebude mít ramena jako ekvadorský boxer. Je s podivem, že se tvůrci pořadu nad tímto patrným detailem trošku nezamyslí, zvláště když je to v podstatě první prvek pořadu, který je po osmé hodině večerní divákovi na očích. Poslední listopadový večer se pak nesl ve znamení samby (sakra, začínám tento ebenovský obrat nějak podezřele dostávat i do svých textů) a sliboval latinskoamericky roztančenou podívanou. Vlnili jsme se i před obrazovkou?

 

Anna Polívková & Michal Kurtiš
Annu nešťastně učesali tak, že místy vypadala skutečně jako tuplovaný Bohuš z Dědictví. O to bizarněji pak vypadala ta dvě stadionová intermezza, která by byla vhodnější pro kapičku odlišný druh ohozu a příležitosti. Choreografie těchto dvou je koneckonců vždy něčím střižená, čímž ovšem ten moment překvapení trochu postrádá… inu, na překvapení. Skoro bych se rád od nich mrknul na dobře provedenou rutinní sambu. Porota vcelku zábavně sesula Kurtišovy nápady a stvrdila můj názor. Ješitně si tak nyní připadám jako zlomkový Harapes. Palec dolů.

Imrich Bugár & Jitka Šorfová
Imrich hodil sambu. Touchdown. Imrich Bugár v sobě nemá to prvoplánové bavičství, jako když kdysi po parketu hopsal Vydra nebo Bosák, ale je vtipný svým vlastním neopakovatelným způsobem. Fór na začátku, který výrazně povýšil svojí expresivitou Zdeněk Chlopčík, byl výtečný a tanec byl tak neortodoxní, že jej nelze jakýmkoliv způsobem sestřelit. Diváci měli slzy smíchu v očích, mě tato ne-samba zlepšila den.

 

Tereza Kostková po hodnocení přiznala, že je nervózní. Překvápko. Skoro bych si za ten měsíc sledování ničeho nevšimnul.

Tatiana Kuchařová & Jan Onder
Sympaťák Onder a nějaká pošahaná blondýna trpící hyperaktivitou. Tatiana má oproti ostatním soutěžícím výraznou pohybovou výbavu a dovolím si tvrdit, že kdyby netancovala s Janem Onderem, už by po třetím večeru diváky unudila k smrti. Nedovolím si kritizovat, bylo to znovu téměř bezchybné. Jsem spíše zvědavý, jestli Tatianina chladnost (a pouze ryzé gentlemanství mi brání v použití slova nesympatičnost) jí dokáže odvést od velmi očekávaného finále. Moje špatná sázkařská nátura by mi nedovolila označit ji jako potenciální vítězku. Uvidíme. Vystoupení pochopitelně na úrovni.

 

Ondřej Brzobohatý & Eva Krejčířová
Konečně tanec, který frackovství Ondřeje Brzobohatého správně podpořil. Tentokrát dokonce nevadily ani jeho obličejové výrazy ala hodně dlouhý pobyt na záchodě, ani silikony Evy Krejčířové podněcující charisma panny z leukoplasti. Potěšila mě relativní tradičnost vystoupení, pěkný podlahový prvek a celková komplexnost. Ondřej subjektivně přetančil i svoji nadanější životní partnerku a s Imrichem bych jej řadil do obdobné kategorie nejlepších výkonů večera. Obdobné a přitom tak moc jiné.

Matěj Ruppert & Alice Stodůlková
Why not. Díky příliš detailní kameře jsme hned ze začátku viděli řadu nedostatků Matěje i Alice, ale Matěj to svým výrazem šestiletého neumětele dokáže vždy umě zamaskovat a získat si k tomu i kýženou přízeň diváků. K tomu si ještě dovolil svůj obvyklý koncertový provaz a celé to působilo znovu nečekaně sympaticky. U Matěje je velmi znatelný progres od začátku soutěže. Už není takový cirkusově oplzlý, nýbrž profesionální, střídmý a dobře se na něj dívá. Hubne. A přitom roste. Paradox.

 

Společný tanec se zhasínáním kuželů byl velmi dobrý nápad a už si začínám zvykat, že se dramaturgie konečně po šesti letech začíná uchylovat k televizně atraktivním tématům. Hromadnou salsu dle mého nejlépe zvládla dvojice Ruppert & Stodůlková, porotci ji nakonec odsunuli na druhé místo za duo Ondřej & Eva.

V poslední listopadový den se mi nejlépe líbilo vystoupení Anny Polívkové a Michala Kurtiše. Něco mi také říká, že letošní finále bude nesmírně technicky našlapané a jsem upřímně zvědavý na vítěze právě této řady. Diváci poslali navzdory dobrému výkonu „domů“ Ondřeje a Evu. Bylo vcelku pozoruhodné sledovat, jak snaživec Ondra svoje vypadnutí krapátek nevzal a lehce narážel i na Imricha Bugára a jeho horší taneční vyspělost. Za těch několik minut, kdy nedělal mimikou nejapné opičky, to doopravdy stálo. Kudykam.