Už jsme se ohlédli za nejlepšími novinkami minulého roku a také epizodami, které jsme považovali za ty nejlepší. Nyní ovšem přišel čas na zhodnocení, které momenty nás nejvíce bavili. Ano, nejlepší scény minulého roku jsem ty okamžiky, kdy se většina z nás narovnala na pohovkách a zbystřila pozornost. Možná to není nejvíce prestižní kategorie, ale pro diváky, kteří tyto scény viděli je to kategorie, kterou si rozhodně budou nejvíce pamatovat a nejvíce probírat s kýmkoliv, kdo je ochotný poslouchat. Níže si tedy můžete přečíst, které scény jsme v redakci nejvíce ocenili.

5. Závěr páté epizody (The Haunting of Hill House)

O tom, že byla pátá epizoda The Haunting of Hill House výjimečnou epizodou, jste se mohli dočíst už v minulé topce. Jedním z hlavních důvodů, proč diváky tak emociálně rozemlela, bylo ovšem samotné finále, v němž se jedna z postav po letech vrátila do titulního strašidelného domu a naplnila tak svůj tragicky osud. Je to skvěle natočené, svým způsobem melancholické, ale zejména tak smutné, že nejedno oko nezůstalo suché. A z finální pointy jde mráz po zádech mnoha divákům snad ještě teď. (Spooner)

4. Zbraně pro děti (Who is America?)

Nová kontroverzní show Sachy Barona Cohena Who is America? sice vyvolala malinko rozporuplné reakce, na geniálnosti jedné ze scének se ovšem shodnou snad všichni a není náhodou, že zrovna tímto kouskem kabelovka Showtime pořad nejvíce propagovala. Ano, jedná se o pasáž, ve které se Cohen coby teroristický terminátor Erran Morad snaží prosadit zákon, podle něhož by mohly používat ve Spojených státech zbraně už čtyřleté děti. Je to totiž přesně tak drsné, neuvěřitelné, nekorektní a nahláškované, jak byste od známého komika čekali. Bývalý Borat se zkrátka nebojí jít až za hranu a dostává z politiků informace, jimž napoprvé ani nebudete chtít věřit. Prostě jedna z těch scének, u níž nebudete vědět, jestli se máte spíš smát, nebo vás má děsit. Cohen v nejlepší formě. (Spooner)

3. První souboj Daredevil vs. Bullseye (Daredevil)

Finále jedné z nejlepších epizod podle naší minulé topky a bezkonkurenčně jedna z nejlepších konfrontací, jež nás mohla potěšit nejen na komiksovém poli, ale celkově. Úvod celé scény byl opravdu silný. Viděli jsme, jak Bullseye vyřídil celou redakci v kostýmu Daredevila a na poslední chvíli přišel Matt Murdock, aby se pokusil zachránit své přátele. Tento fight byl opravdu dechberoucí. Je to již několik měsíců, co jsem jej viděl a stále jej mám vrytý do paměti. Jedním z nejlepších aspektů celé konfrontace byl souboj o dominanci. Tvůrci velmi umně ukázali, že Matt je rozhodně lepší v boji na blízko a Bullseye to tak rozhodně neměl lehké. Na druhou stranu jeho konstantní využívání objektů, jež po Mattovi házel, bylo extrémně efektivní. Souboj prošel několika fázemi, v nichž si Bullseye udělal prostor a Matta si velmi umně udržel od těla. Celkově se prostě jednalo o naprosto skvělý zážitek pro diváky a ukázku toho, že seriálový Daredevil byl jednou z nejlepších komiksových adaptací, jakou si mohli fanoušci přát. (Diego.Dorlan)

2. Útěk z vězení (Daredevil)

Daredevil znovu zařadil scénu na jeden záběr a je z toho jedna z nejimpozantnějších podívaných roku. Když Matt Murdock potřebuje jít někoho vyslechnout do vězení, trochu se to zvrtne a slepý právník se nakonec ven z budovy musí probojovávat zuby nehty, pod útokem Kingpinových lidí a uprostřed vězeňské vzpoury. Jako kdyby nestačila náročnost bojové scény bez střihu, během úctyhodných skoro jedenácti (!) minut musí Charlie Cox zvládnout fyzicky náročnou akční pasáž, pak odehrát dialogové intermezzo a pak znovu akci. Ačkoliv ve scéně byly naplánované uzly pro případné neviditelné spojení více jetí dohromady, nakonec byl použit skutečně jeden nepřerušovaný záběr. Je to o to působivější, když si plně uvědomíte náročnost takového natáčení, nejen že je potřeba aby aktéři perfektně znali choreografii a dialogy a kameraman bezchybně věděl kde a jak co točit. Ale třeba Charlie Cox sice vlastnoručně odehrál a odmlátil 80 % scény, jenže něco přeci jen musel udělat kaskadér, takže je to o to obtížnější, že bylo potřeba je na několika místech nenápadně vyměnit. Navíc štáb se musí přesně ve správném čase objevovat a mizet a celé se to nedá jet víc než přibližně pětkrát, protože pak už budou všichni unavení a už to bude jenom horší. Také je to finančně náročné, je potřeba kvůli jedné scéně platit celý štáb na dva dny, jeden jenom na zkoušky a druhý na natáčení. Perlička na závěr: Matt dostává slušnou nakládačku, takže na place bylo schovaných několik skleniček s falešnou krví, kterou musel Charlie mimo záběr vypít a pak plivat. Nakonec bylo použito sedmé jetí scény, resp. třetí celé jetí (několik jich bylo přerušeno už na ošetřovně). A to vyčerpání na konci v autě už Cox ani nemusel hrát. Kromě technické parádičky jsme ale dostali především nářezovou scénu, jaké nevídáme často ani v kinech. (Sam.Vimes)

1. Úvod ve vlaku (Bodyguard)

Říká se, že správný seriál by měl člověka odrovnat už nabušeným pilotem, nejlépe pak co nejnapínavější či nejvíc kulervoucí úvodní scénou. A Bodyguard toto nepsané pravidlo naplnil do puntíku. Nic netušícího diváka totiž tvůrci hned na začátku zavrtali do sedačky dvacetiminutovou sekvencí, v níž se hlavní hrdina David Budd snaží zabránit teroristickému útoku ve vlaku. A je to zatraceně napínavá, realistická a intenzivní jízda, která vám i přes solidní délku nedá ani na vteřinu vydechnout. Napětí by se dalo krájet, a navíc se zde jasně ukazuje, jakým profíkem a drsňákem za každé situace dokáže hlavní postava být. Prostě špičková práce po všech směrech. A nejlepší na tom je, že tvůrci po výtečném úvodu z nastaveného tempa naštěstí vůbec nepřibrzdili. (Spooner)

Čestné zmínky: Pohřeb Nell (Haunting of Hill House), Girl fight (Altered Carbon)

Hlasování se účastnili redaktoři: Spooner, Sam.Vimes, Diego.Dorlan, krauset, do_Od, Duro, Krasa, Londýnská spojka a TedGeorge.

Jaké scény si budete dlouho pamatovat Vy?