Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku The Last of Us: S01E02

příspěvky 1 - 7 Napsat příspěvek
Mě teda fascinuje ta pomalost redakce reagovat na nové díly všech vysoce sledovaných seriálů. Další premiéra byla v pondělí, je středa ráno a recenze nikde, přitom by to spoustu lidí zajímalo a zase tolik novinek na tvzone není. 
256581
Mě teda fascinuje ta pomalost redakce reagovat na nové díly všech vysoce sledovaných seriálů. Další premiéra byla v pondělí, je středa ráno a recenze nikde, přitom by to spoustu lidí zajímalo a zase tolik novinek na tvzone není. 
0 0
reagovat

8/10

Pokud to takhle půjde dál, tak Mazin a Druckmann nakonec udělají houbám u diváků podobnou "službu" jakou udělali Spielberg a Benchley svého času pro žraloky:D. I ve druhé epizodě se pokračuje v nastoleném trendu, takže nadále panuje spokojenost. Příběh jako takový je stále v podstatě na začátku, takže vysloveně strhující emocionální momenty zde divák nenalezne (na to dojde řada v pozdějších dílech), nicméně hned několika napínavých, humorných, dramatických a akčních scén se tady divák nepochybně dočká.

Výborná historická předtitulkovka, dále rozvádějící samotné počátky pandemie, je chytrý nápad, jak jednak diváky podrobněji seznámit s hlavním mykologickým antagonistou celé série a jednak sledovat postupný marný boj s nákazou a navazující úplný rozpad společnosti, tedy události, o které byli hráči v předloze bohužel ochuzeni. Ve hře samozřejmě podobný postup (rodinný prolog a následné přeskočení celého průběhu pandemie k současnému dění) dával smysl, protože hráč ovládá konkrétní postavy a nadbytečné cinematic in-game scény by jen zdržovaly od hraní, v sérii naopak dává dokonalý smysl se uvedeným záležitostem věnovat. Je proto pozitivní, že se Mazin s Druckmannem touto cestou i ve druhé epizodě vydali a nešlo si při sledování úvodu okamžitě nevzpomenout na Mazinův Chernobyl, ve kterém je divák svědkem ekologické katastrofy s podobným, přísně procedurálně-analytickým, odstupem. Doufám, že oba tvůrci budou v tomto konceptu v nadcházejících epizodách dále pokračovat, protože jde o přirozený způsob, jak postupně každým dalším dílem o něco rozšířit dosavadní fikční svět dané hry.

Poslední záběr první epizody parádně nalákal na, ze hry důvěrně známý, post apokalyptický svět a druhá epizoda v tomto směru slibný potenciál dokázala více než naplnit. Zdejší scenérie pomalu chátrajících výdobytků lidské civilizace a všudypřítomné přírody, která v mezidobí znovu převzala nadvládu nad veškerou, lidmi opuštěnou, krajinou, působí skvěle atmosféricky, naprosto uvěřitelně a patřičně velkoryse. V tomto ohledu jsou zkrátka prakticky dokonalé a skutečně vypadají jakoby vypadly přímo ze hry.

Taktéž vzájemná souhra mezi Pascalem a Ramsey nadále funguje na skvělé úrovni a byť zevnějškem oba svým předobrazům příliš věrní nejsou, nejde o žádný výrazný nedostatek, protože tím podstatným a totiž svým hereckým projevem určitě ano a společně se jim zdárně daří budovat podobnou vztahovou dynamiku mezi oběma postavami, kterou se pyšní herní předloha. Torv, jak se dalo předem vytušit, dostala tentokrát mnohem více prostoru a taktéž jej využila naplno, zvláště její dramatický odchod ze scény stojí opravdu za to.

Očekávaný (jelikož prvotní v této sérii) vyhrocený střet s nakaženými je sice svým rozsahem relativně skromný, ale o to sugestivnější. Ve druhé epizodě má tak divák poprvé šanci si zdejší monstra důkladně prohlédnout, zde konkrétně ve hře obávaného clickera, a ocenit jejich povedený design, spolu s typickou pohybovou choreografií a nezaměnitelným vokálním projevem (ze kterého ve hře běhal mráz po zádech:D).

Oproti první epizodě přišla řeč i na herní dodatek Left Behind a přestože šlo o docela nenápadnou zmínku, vzhledem k jejímu trochu překvapivému obsahu (tj. zamlčení Riley před Joelem a Tess) lze předpokládat, že se tvůrci k osvětlení toho, za jakých dramatických okolností došlo k nakažení Ellie, v průběhu série ještě (předpokládám, že dokonce opakovaně) vrátí.

V souhrnu je sice druhá epizoda komorní záležitostí jak co do počtu lokací, tak co do počtu zde vyskytujících se postav a stejně tak prezentovaných událostí ze hry, kterým se na ploše jednoho dílu věnuje, ale celková řemeslná i umělecká kvalita, nastolená první epizodou, je tady naštěstí zachována, takže nezbývá, než se těšit na další vývoj událostí (a rozhodně je nač se těšit) a při tom doufat, že současná výborná forma tvůrcům v sérii vydrží co nejdéle.
256575
Pokud to takhle půjde dál, tak Mazin a Druckmann nakonec udělají houbám u diváků podobnou "službu" jakou udělali Spielberg a Benchley svého času pro žraloky*:D*. I ve druhé epizodě se pokračuje v nastoleném trendu, takže nadále panuje spokojenost. Příběh jako takový je stále v podstatě na začátku, takže vysloveně strhující emocionální momenty zde divák nenalezne (na to dojde řada v pozdějších dílech), nicméně hned několika napínavých, humorných, dramatických a akčních scén se tady divák nepochybně dočká. Výborná [spoiler]historická předtitulkovka[/spoiler], dále rozvádějící [spoiler]samotné počátky pandemie[/spoiler], je chytrý nápad, jak jednak diváky podrobněji seznámit s hlavním mykologickým antagonistou celé série a jednak [spoiler]sledovat postupný marný boj s nákazou a navazující úplný rozpad společnosti[/spoiler], tedy události, o které byli hráči v předloze bohužel ochuzeni. Ve hře samozřejmě podobný postup [spoiler](rodinný prolog a následné přeskočení celého průběhu pandemie k současnému dění)[/spoiler] dával smysl, protože hráč ovládá konkrétní postavy a nadbytečné cinematic in-game scény by jen zdržovaly od hraní, v sérii naopak dává dokonalý smysl se uvedeným záležitostem věnovat. Je proto pozitivní, že se Mazin s Druckmannem touto cestou i ve druhé epizodě vydali a nešlo si [spoiler]při sledování úvodu[/spoiler] okamžitě nevzpomenout na Mazinův Chernobyl, ve kterém je divák svědkem ekologické katastrofy s podobným, přísně procedurálně-analytickým, odstupem. Doufám, že oba tvůrci budou v tomto konceptu v nadcházejících epizodách dále pokračovat, protože jde o přirozený způsob, jak postupně každým dalším dílem o něco rozšířit dosavadní fikční svět dané hry. Poslední záběr první epizody parádně nalákal na, ze hry důvěrně známý, post apokalyptický svět a druhá epizoda v tomto směru slibný potenciál dokázala více než naplnit. Zdejší scenérie pomalu chátrajících výdobytků lidské civilizace a všudypřítomné přírody, která v mezidobí znovu převzala nadvládu nad veškerou, lidmi opuštěnou, krajinou, působí skvěle atmosféricky, naprosto uvěřitelně a patřičně velkoryse. V tomto ohledu jsou zkrátka prakticky dokonalé a skutečně vypadají jakoby vypadly přímo ze hry. Taktéž vzájemná souhra mezi Pascalem a Ramsey nadále funguje na skvělé úrovni a byť zevnějškem oba svým předobrazům příliš věrní nejsou, nejde o žádný výrazný nedostatek, protože tím podstatným a totiž svým hereckým projevem určitě ano a společně se jim zdárně daří budovat podobnou vztahovou dynamiku mezi oběma postavami, kterou se pyšní herní předloha. Torv, jak se dalo předem vytušit, dostala tentokrát mnohem více prostoru a taktéž jej využila naplno, zvláště [spoiler]její dramatický odchod ze scény[/spoiler] stojí opravdu za to. Očekávaný (jelikož prvotní v této sérii) vyhrocený střet s nakaženými je sice svým rozsahem relativně skromný, ale o to sugestivnější. Ve druhé epizodě má tak divák poprvé šanci si zdejší monstra důkladně prohlédnout, zde konkrétně ve hře obávaného [spoiler]clickera[/spoiler], a ocenit jejich povedený design, spolu s typickou pohybovou choreografií a nezaměnitelným vokálním projevem (ze kterého ve hře běhal mráz po zádech*:D*). Oproti první epizodě přišla řeč i na herní dodatek Left Behind a přestože šlo o docela [spoiler]nenápadnou zmínku[/spoiler], vzhledem k jejímu trochu překvapivému obsahu [spoiler](tj. zamlčení Riley před Joelem a Tess)[/spoiler] lze předpokládat, že se tvůrci k osvětlení toho, za jakých dramatických okolností došlo k nakažení Ellie, v průběhu série ještě (předpokládám, že dokonce opakovaně) vrátí. V souhrnu je sice druhá epizoda komorní záležitostí jak co do počtu lokací, tak co do počtu zde vyskytujících se postav a stejně tak prezentovaných událostí ze hry, kterým se na ploše jednoho dílu věnuje, ale celková řemeslná i umělecká kvalita, nastolená první epizodou, je tady naštěstí zachována, takže nezbývá, než se těšit na další vývoj událostí (a rozhodně je nač se těšit) a při tom doufat, že současná výborná forma tvůrcům v sérii vydrží co nejdéle.
8/10
0 0
reagovat
reaguje na: Jokolo
Mě to přijde právě vhodné kvůli té situaci. Nehrál jsem tu hru, jen jsem znal nějaký ten úvod a pár sekvencí díky youtube videím. Ale myslím, že takto by se tvářila každá malá holka, kterou by někdo držel po řetězem, chtěl ji někam proti její vůli dopravit a navíc by sama zjistila, že je imunní. Já bych byl možná ještě agresivnější :-D Ale jo, uvidíme, jak se její postava ještě vyvrbí. Budou jí muset asi taky udělat nějaký úvod.
256572
Mě to přijde právě vhodné kvůli té situaci. Nehrál jsem tu hru, jen jsem znal nějaký ten úvod a pár sekvencí díky youtube videím. Ale myslím, že takto by se tvářila každá malá holka, kterou by někdo držel po řetězem, chtěl ji někam proti její vůli dopravit a navíc by sama zjistila, že je imunní. Já bych byl možná ještě agresivnější :-D Ale jo, uvidíme, jak se její postava ještě vyvrbí. Budou jí muset asi taky udělat nějaký úvod.
256571
1 0
reagovat
reaguje na: HotShot
To je fakt. Herečka, která hrála Sarah, mi přišla super, ale z Ellie mám zatím dost smíšený pocity. Je mi dost jedno, jak vypadá, ale zatím podle mě předvádí jen takový permanentně nasraný výraz.
256571
To je fakt. Herečka, která hrála Sarah, mi přišla super, ale z Ellie mám zatím dost smíšený pocity. Je mi dost jedno, jak vypadá, ale zatím podle mě předvádí jen takový permanentně nasraný výraz.
256570
1 0
reagují: Child
reagovat
Já hru nehrál, takže předobraz neznám, ale přiznám se, že bych mnohem radši kdyby tu hlavní roli hrála ta herečka, co byla jeho dcerou v prvním díle. Přišla mi mnohem zajímavější a sympatičtější než tahle. Jinak zatím fajn.
256570
Já hru nehrál, takže předobraz neznám, ale přiznám se, že bych mnohem radši kdyby tu hlavní roli hrála ta herečka, co byla jeho dcerou v prvním díle. Přišla mi mnohem zajímavější a sympatičtější než tahle. Jinak zatím fajn.
3 0
reagují: Jokolo
reagovat
Zatím je to docela povedené. Sice nemůžu mluvit o bezbřehém nadšení, na druhou stranu se mi nedaří najít významnější prvky, které bych seriálu vytknul.

Takže zatím nejkontroverznější pro mně zůstává Ellie. Ramsey nepochybně oplývá nějakým talentem a charakterově postavu vystihla dokonale, ale byť je to triviální, nejsem schopen si ji vizuálně spojit s herní Ellie, s čímž nemám problém v případě postavy Joela. Doufám, že v dalších epizodách si konečně zvyknu, no...
256569
Zatím je to docela povedené. Sice nemůžu mluvit o bezbřehém nadšení, na druhou stranu se mi nedaří najít významnější prvky, které bych seriálu vytknul. Takže zatím nejkontroverznější pro mně zůstává Ellie. Ramsey nepochybně oplývá nějakým talentem a charakterově postavu vystihla dokonale, ale byť je to triviální, nejsem schopen si ji vizuálně spojit s herní Ellie, s čímž nemám problém v případě postavy Joela. Doufám, že v dalších epizodách si konečně zvyknu, no...
2 0
reagovat
Ano, taky musím uznat, že v Já legenda jsem měl o hrdinu mnohem větší strach. Ale to bylo dáno tím, že Will Smith moc dobře věděl, kam určitě nemá chodit. Pro diváka to bylo jednodušší rozlišení - tam, kde nesvítí slunce, bude doktor... ehm, zombík. A když se musel s totální nervozitou do tmy ponořit kvůli svému psovi, bylo všem jasné, že tam něco je a ta naléhavost z místa okamžitě vypadnout, byla velká, navíc ta tma byla umocněná opravdu jen svitem baterky. 

Tady je to trochu jiné. Jednak okny prosvítá slunce, jednak si divák musí uvědomit, že Joel se svou družkou už moc dobře vědí, jak na to a kdy jim hrozí nebezpečí. Navíc jsou tři a nasnímat pohyb a výrazy tří lidí na tak malém prostoru, to je těžké. Věřím, že mnohem hororovějších epizod se dočkáme, protože už jsou jen dva. Co se mi na té akční scéna nelíbilo, byla zase ta rozostřená a nestabilní kamera. Naopak bych víc očekával reálnější zážitek ze hry, nasnímat akci třeba ze zad hrdiny a se stabilní kamerou... Ale to už je otázka na jinou diskuzi.

Každopádně ten romantický polibek bude meme, toho se nebojím :-)

Jinak teda za mě je v tom seriálu až moc slov. I tak ovšem jeden z nejlepší post-apo snímků. To prostředí, vizuál a herecké výkony jsou velmi velmi fajn.
256568
Ano, taky musím uznat, že v Já legenda jsem měl o hrdinu mnohem větší strach. Ale to bylo dáno tím, že Will Smith moc dobře věděl, kam určitě nemá chodit. Pro diváka to bylo jednodušší rozlišení - tam, kde nesvítí slunce, bude doktor... ehm, zombík. A když se musel s totální nervozitou do tmy ponořit kvůli svému psovi, bylo všem jasné, že tam něco je a ta naléhavost z místa okamžitě vypadnout, byla velká, navíc ta tma byla umocněná opravdu jen svitem baterky.  Tady je to trochu jiné. Jednak okny prosvítá slunce, jednak si divák musí uvědomit, že Joel se svou družkou už moc dobře vědí, jak na to a kdy jim hrozí nebezpečí. Navíc jsou tři a nasnímat pohyb a výrazy tří lidí na tak malém prostoru, to je těžké. Věřím, že mnohem hororovějších epizod se dočkáme, protože už [spoiler]jsou jen dva[/spoiler]. Co se mi na té akční scéna nelíbilo, byla zase ta rozostřená a nestabilní kamera. Naopak bych víc očekával reálnější zážitek ze hry, nasnímat akci třeba ze zad hrdiny a se stabilní kamerou... Ale to už je otázka na jinou diskuzi. Každopádně ten romantický polibek bude meme, toho se nebojím :-) Jinak teda za mě je v tom seriálu až moc slov. I tak ovšem jeden z nejlepší post-apo snímků. To prostředí, vizuál a herecké výkony jsou velmi velmi fajn.
2 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se