Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Nový Daredevil má problémy. Seriály od Marvelu čekají zásadní změny


ikona
Spooner
daredevildisney+kevin feigelokimarvelmoon knightsecret invasionshe-hulktajná invaze
Proč seriály od Marvelu za moc nestojí? Problémy studia jsou mnohem vážnější, než byste čekali.  

Když před několika lety Marvel oznámil, že se hodlá na Disney+ více zaměřit na seriálovou tvorbu a jejich tamní počiny budou velkými a takřka filmovými událostmi, fanoušci se samozřejmě začali těšit a očekávat výrazné věci. Jenže těch jsme se většinou nedočkali a s výjimkou WandaVisionLokiho či Hawkeye jsme dostali přinejlepším průměrné kousky a často i zásadní zklamání. Kvalitativního sešupu a naštvaných reakcí si jsou naštěstí vědomi i u Marvelu, kde už několik měsíců hlásí, že se víc zaměří na kvalitu nad kvantitou. Až nyní se ovšem ukázalo, jak velký problém v seriálovém MCU celé roky panuje, a jak se s ním tamní hlavouni chtějí vypořádat.

Bohužel jim to definitivně došlo u seriálu, u něhož mě to mrzí asi nejvíc, u návratu Daredevila. Kevin Feige a jeho tým totiž nejsou po natočeném materiálu se směřováním Daredevil: Born Again vůbec spokojeni a projekt čeká po údajně až osmi (!!!) takřka hotových dílech restart. To znamená, že byli vyhození scenáristé Chris Ord a Matt Corman a na jejich místo přijdou noví tvůrci, kteří začnou téměř od nuly. Smůlu pak mají také režiséři, co měli natočit zbylé epizody, jichž mělo být celkem 18. Feigemu a spol. se údajně nelíbilo, že se nový Daredevil až příliš vzdálil od svých netflixovských kořenů, kdy nebyl prakticky vůbec akční a brutální, Matt Murdock se prý objevil v hrdinském kostýmu až ve čtvrtém díle a koncept právnické procedurálky moc nefungoval. Noví scenáristé proto musí vymyslet jiný styl a zároveň se snažit, aby se daly v jejich vizi použít alespoň již zásadní natočené scény či konkrétní epizody. No, přejme jim hodně štěstí.

Právě trable na place Daredevila pak byly nejspíš poslední kapkou, po níž studio hodlá naprosto změnit svou seriálovou strategii. Doteď se totiž jejich plány prakticky vymykaly klasické televizní strategii. Jejich kousky se tak točily bez showrunnerů a místo velkého tvůrčího dohledu nad celým projektem a jasné vize se spoléhalo na to, že se do minisérie nalije přes 150 milionů, nějak se to celé natočí a problémy se vyřeší v postprodukci či přetáčkami. Také se kašlalo na natočení pilotního dílu, po němž by se o osudu titulu blíže rozhodlo. A příliš tomu nepomáhal fakt, že byli původní autoři často odejiti a dohled nad seriálem často přebrali režiséři či producenti, „nejlépe“ všichni dohromady. 

Jenže jak se nepřekvapivě ukázalo, tak tento model nefungoval, naopak na natáčení mnoha marveláckých seriálů panoval chaos a napjatá atmosféra. Své o tom ví např. původní tvůrce temného Moon Knighta Jeremy Slater (The Umbrella Academy), který od seriálu odešel a otěže za něj převzal režisér Mohamed Diab. To samé se stalo také Jessice Gao na place She-Hulk, po níž práci převzala režisérka Kat Coiro. Gao se ovšem jako jedna z mála mohla ke svém „dítěti“ vrátit během divoké postprodukce v průběhu covidové pandemie. 

Nejšíleněji však dopadlo natáčení Tajné invaze, kdy byl od projektu po roku práce vyhozen původní autor Kyle Bradstreet (oceňovaný Mr. Robot). Marvel se po jeho padáku rozhodl jít jiným směrem a na palubu přibral i „lidi zvenčí“, kteří nemají s metodami komiksové stáje žádné zkušenosti. O sérii se tak měl postarat nový scenárista a režiséři. Jenže to skončilo katastrofou a hutnou atmosférou na place, kdy měl každý z nich odlišnou vizi a údajně spolu jednotlivé skupinky během natáčení nevycházely příliš dobře. Otřesný výsledek pak mluví za vše.

U Marvelu chtějí ovšem udělat chaosu konečně přítrž a hodlají přesedlat na tradiční seriálový model. Což v překladu znamená, že bude vždy najat klasický showrunner, jenž má doručit kravaťákům pilot i svou vizi budoucího směřování seriálu. Do seriálu budou také najímáni zkušenější televizní producenti. Marvel se navíc odkloní od minisérii a rádoby velkých událostí k dlouhotrvajícím kouskům s několika řadami, v nichž se bude více pracovat s postavami a jejich vztahy uvnitř seriálu a nebude se tolik lpět na někdy až násilném propojení s filmy. A první, koho by se tyto změny měly více týkat, je právě Daredevil, jehož se však kvůli restartu natáčení dočkáme bůh ví kdy. Co myslíte, dokáží tyto změny marvelácké projekty spasit?

---

Autor: Milan Rozšafný
Foto: Marvel Studios
Zdroj: The Hollywood Reporter 

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace