Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Pán prstenů: Prsteny moci: První dojmy

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Upřímně jsem zdejší debatu, která se očividně týkala obsazování herců tmavé pleti nečetl. Ale i tak si přihodím své.

Já nemám vůbec nic proti tomu, aby hlavní postavy kladné i záporné hráli černoši, aby měli klidně i většinu v jakémkoliv seriálu a filmu, proč ne, je to normální, herec je herec a je jedno jakou má barvu pleti. Ale co mi vadí, je prostě a jednoduše faktická nelogičnost. Ptám se - proč musí být trpaslice černoška, kdy zcela logicky nežije v prostředí, kde by mohla být její kůže černá, pokud teda nepochází z nějaký sopečných slují nebo co. Vždyť je prokázaný, že cokoliv, co žije ve tmě v jeskyních nebo na dně oceánů, tak prostě postrádá pigment. Bílá kůže potřebuje vytvářet více vitamínu D pro nedostatek slunce, proto jsou severní národy bílé a jižanské národy tmavé. Tak proč se toho prostě tvůrci nedrží? 

Další nelogičnost - Nori je teda dcera černé hobitky a bílého hobita? Neměla by mít teda trochu jiné rysy, než takové až Irské? Co to je za hovadinu?!

Isildur a jeho sestra - proč Isildur vypadá jako Kubánec a jeho sestra jako křídová Norka? Co je tohle zase za geny? Jeden z nich musí být nemanželský, ne? (Očividně Isildur).

Tohle mi prostě vadí. Ať jsou celé jižní národy černé, vlastně mi nevadí ani černý elf, který je naopak největším sympaťákem celé série vedle Elronda a Dúrina. Ale tohle popírání logiky pak prostě nahrává opačnému efektu, než je snaha dát rovnocennou příležitost genderově i rasově ve filmové tvorbě. Naopak je to extrém, stejně jako to, že černošská učitelka přeje pomalou smrt Alžbětě a univerzita se "jen" distancuje, zatímco kdyby běloch řekl, že doufá, že Martin Luther King zemřel pomalou smrtí, tak by dostal padáka na hodinu. 
256056
Upřímně jsem zdejší debatu, která se očividně týkala obsazování herců tmavé pleti nečetl. Ale i tak si přihodím své. Já nemám vůbec nic proti tomu, aby hlavní postavy kladné i záporné hráli černoši, aby měli klidně i většinu v jakémkoliv seriálu a filmu, proč ne, je to normální, herec je herec a je jedno jakou má barvu pleti. Ale co mi vadí, je prostě a jednoduše faktická nelogičnost. Ptám se - proč musí být trpaslice černoška, kdy zcela logicky nežije v prostředí, kde by mohla být její kůže černá, pokud teda nepochází z nějaký sopečných slují nebo co. Vždyť je prokázaný, že cokoliv, co žije ve tmě v jeskyních nebo na dně oceánů, tak prostě postrádá pigment. Bílá kůže potřebuje vytvářet více vitamínu D pro nedostatek slunce, proto jsou severní národy bílé a jižanské národy tmavé. Tak proč se toho prostě tvůrci nedrží?  Další nelogičnost - Nori je teda dcera černé hobitky a bílého hobita? Neměla by mít teda trochu jiné rysy, než takové až Irské? Co to je za hovadinu?! Isildur a jeho sestra - proč Isildur vypadá jako Kubánec a jeho sestra jako křídová Norka? Co je tohle zase za geny? Jeden z nich musí být nemanželský, ne? (Očividně Isildur). Tohle mi prostě vadí. Ať jsou celé jižní národy černé, vlastně mi nevadí ani černý elf, který je naopak největším sympaťákem celé série vedle Elronda a Dúrina. Ale tohle popírání logiky pak prostě nahrává opačnému efektu, než je snaha dát rovnocennou příležitost genderově i rasově ve filmové tvorbě. Naopak je to extrém, stejně jako to, že černošská učitelka přeje pomalou smrt Alžbětě a univerzita se "jen" distancuje, zatímco kdyby běloch řekl, že doufá, že Martin Luther King zemřel pomalou smrtí, tak by dostal padáka na hodinu. 
2 -1
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
No vidíš, po tak dlouhé době jsme se dokázali na něčemshodnout. Zázraky se dějí. ;)
 
Ad 1) Ano, záleží v jakém civilizačním okruhu to vzniká. Je zcela v pořádku, že každý do svých filmů a seriálů dosazuje své lidi. Pokud by ta tvá EPS za své peníze koupila práva, natočila to se svými zdroji pro své publikum a pak by to od ní koupil třebas ten Netflix, tak to není woke a je to morálně ok. Ale nekoukal bych na to. Takhle to třebas funguje s asijskými filmy/seriály. Hra na Oliheň, Peklo, Království byly skvělé seriály a to tam nehrál ani jeden bílý. Když si černoši natočí vlastní příběh z vlastní mytologie a prodají to nějaké streamovací službě, tak se na to podívám, když mě téma zaujme a neřeknu ani popel proti černochům. Ba naopak, bych zvedal obočí nad bělochem či asiatem.
 
Ad 2) Evidentně moc velký rozhled nemáš. A není to teorie, ale fakt. To se stalo. A ten tvůj příklad je úplně mimo. Je rozdíl dát někomu na stará kolena farmu a dát lidem vlastní stát, kde by si mohli žít svobodně po svém. Navíc oni uměli hospodařit. A ti, kteří chtěli, byli přepraveni zpět do vlasti. Nenapadá mě nic lepšího. Vlastní stát je to nejvíc, co kdo může chtít. Celou historii národy bojují, krvácejí a umírají za vytvoření či ubránění svého státu.
 
„..nepostihuje fakt, že otroci z veľkej časti vybudovali(myslím tú fyzickú časť) bohatstva terajšieho USA…“ To je nesmysl. Bohatství USA pochází z průmyslového severu, kde pracovali kvalifikovaní bílí dělníci. Otrocká práce byla využívána v zemědělství na jihu a to mělo na bohatství USA dopad v řádu jednotek procent. A udržování otroctví je (Jih) spíše ekonomicky zpomalovalo, protože je tam minimální produktivita práce, je třeba je živit a platit za hlídání. Proto se většina států (světově) zřekla otroctví dobrovolně jako zcela neefektivní způsob tvorby hodnoty.
 
A právě to všechno jim tam Evropané vybudovali. Veškerou infrastrukturu, státní správu, školský a zdravotnický systém mají od nás. Do kolonií bylo více investováno než z nich získáno. Díky kolonialismu dneska může žít miliarda Afričanů.
 
Ad 3) To jsou strašný kecy. Protože to bohatství vybudovali mojipředkové. Člověk není sám vytržen v čase a prostoru, ale je součástí linie svých předků a potomků. Všichni žijeme z plodů, které vytvořili naši předkové a je naší povinností to přinejmenším udržet a předal dalším generací. Jen něčí předkové byli schopnější a vytvořili větší bohatství. Měli lepší přístup, průbojnost, invenci cokoliv Takže žádný „máš štěstí, že jsi se narodil“. To je obyčejná demagogie. Každý si má vytvořit svoji budoucnost u sebe doma a ne se snažit sebrat to, co vytvořili jiní. V Evropě není žádné naleziště bohatství nebo blahobytu. Dokázali jsme to vlastní pílí. Tím, že jsme přišli s ideály svobody, humanismu a sekularismu. Tím, že jsme vsadili na technologický pokrok místo náboženských dogmat, za což jsme bojovali posledních cca tisíc let. Proto na to máme právo.

"Trúfam si tvrdiť, že keby si ty žil v krajine zmietanej náslím a chudobou, tiež by si sa prirodzene "tlačil" niekde, kde je lepšie." To si troufáš zcela správně, to je tak nějak lidská přirozenost. A úplně stejně správně by bylo, kdyby mě kopli zptáky, ať se postavím na vlastní nohy a své problémy si vyřeším.

Tady to není určeno k debatě nad historickými a světovými reáliemi. Tu můžeme vést jinde, kde tě mile rád zdrtím.
 
Ad 4) No jasně, nemusí být herec. To jsou takové tysluníčkářské kecy: „Každý může být tím, čím chce.“ Ale houby. To, že něčím chceš být, neznamená, že na to máš nebo že se na to hodíš. To je prostě realita. Jen mizivému počtu lidí se splní, že jsou tím, čím chtěli být.
256054
No vidíš, po tak dlouhé době jsme se dokázali na něčemshodnout. Zázraky se dějí. ;)   Ad 1) Ano, záleží v jakém civilizačním okruhu to vzniká. Je zcela v pořádku, že každý do svých filmů a seriálů dosazuje své lidi. Pokud by ta tvá EPS za své peníze koupila práva, natočila to se svými zdroji pro své publikum a pak by to od ní koupil třebas ten Netflix, tak to není woke a je to morálně ok. Ale nekoukal bych na to. Takhle to třebas funguje s asijskými filmy/seriály. Hra na Oliheň, Peklo, Království byly skvělé seriály a to tam nehrál ani jeden bílý. Když si černoši natočí vlastní příběh z vlastní mytologie a prodají to nějaké streamovací službě, tak se na to podívám, když mě téma zaujme a neřeknu ani popel proti černochům. Ba naopak, bych zvedal obočí nad bělochem či asiatem.   Ad 2) Evidentně moc velký rozhled nemáš. A není to teorie, ale fakt. To se stalo. A ten tvůj příklad je úplně mimo. Je rozdíl dát někomu na stará kolena farmu a dát lidem vlastní stát, kde by si mohli žít svobodně po svém. Navíc oni uměli hospodařit. A ti, kteří chtěli, byli přepraveni zpět do vlasti. Nenapadá mě nic lepšího. Vlastní stát je to nejvíc, co kdo může chtít. Celou historii národy bojují, krvácejí a umírají za vytvoření či ubránění svého státu.   „..nepostihuje fakt, že otroci z veľkej časti vybudovali(myslím tú fyzickú časť) bohatstva terajšieho USA…“ To je nesmysl. Bohatství USA pochází z průmyslového severu, kde pracovali kvalifikovaní bílí dělníci. Otrocká práce byla využívána v zemědělství na jihu a to mělo na bohatství USA dopad v řádu jednotek procent. A udržování otroctví je (Jih) spíše ekonomicky zpomalovalo, protože je tam minimální produktivita práce, je třeba je živit a platit za hlídání. Proto se většina států (světově) zřekla otroctví dobrovolně jako zcela neefektivní způsob tvorby hodnoty.   A právě to všechno jim tam Evropané vybudovali. Veškerou infrastrukturu, státní správu, školský a zdravotnický systém mají od nás. Do kolonií bylo více investováno než z nich získáno. Díky kolonialismu dneska může žít miliarda Afričanů.   Ad 3) To jsou strašný kecy. Protože to bohatství vybudovali mojipředkové. Člověk není sám vytržen v čase a prostoru, ale je součástí linie svých předků a potomků. Všichni žijeme z plodů, které vytvořili naši předkové a je naší povinností to přinejmenším udržet a předal dalším generací. Jen něčí předkové byli schopnější a vytvořili větší bohatství. Měli lepší přístup, průbojnost, invenci cokoliv Takže žádný „máš štěstí, že jsi se narodil“. To je obyčejná demagogie. Každý si má vytvořit svoji budoucnost u sebe doma a ne se snažit sebrat to, co vytvořili jiní. V Evropě není žádné naleziště bohatství nebo blahobytu. Dokázali jsme to vlastní pílí. Tím, že jsme přišli s ideály svobody, humanismu a sekularismu. Tím, že jsme vsadili na technologický pokrok místo náboženských dogmat, za což jsme bojovali posledních cca tisíc let. Proto na to máme právo. "Trúfam si tvrdiť, že keby si ty žil v krajine zmietanej náslím a chudobou, tiež by si sa prirodzene "tlačil" niekde, kde je lepšie." To si troufáš zcela správně, to je tak nějak lidská přirozenost. A úplně stejně správně by bylo, kdyby mě kopli zptáky, ať se postavím na vlastní nohy a své problémy si vyřeším. Tady to není určeno k debatě nad historickými a světovými reáliemi. Tu můžeme vést jinde, kde tě mile rád zdrtím.   Ad 4) No jasně, nemusí být herec. To jsou takové tysluníčkářské kecy: „Každý může být tím, čím chce.“ Ale houby. To, že něčím chceš být, neznamená, že na to máš nebo že se na to hodíš. To je prostě realita. Jen mizivému počtu lidí se splní, že jsou tím, čím chtěli být.
256046
3 0
reagovat
reaguje na: Bauglit
Uf, myslel som, že už sa na to vykašlem, pripadám si tu už tak trochu ako troll, ale tento tvoj posledný koment je taká silná káva, že mi to nedá :)

Odst. 1: Ako rozlišuješ čo kto ako natočil? Amazon sú akože biely američania a hypotetická Etiópska produkčná spoločnosť (EPS) by bola "čierny afričania"? Čiže keby EPS kúpila práva na diela JRRT a natočila seriál pre Netflix a ten ho uviedol celosvetovo s kompletne "čiernym" obsadením, tak s tým by si bol ok? Máš tento "svetonázor" aj domyslený do dôsledkov?

Odst. 2: Tak o tejto "zaujímavej teórii" čítam prvý raz a je to sila. Asi nemá zmysel sa rozpisovať o tom, prečo je to naivná sprostosť do detailu, to by bolo na dlho a nudne, ale v princípe dať niekomu kus zeme ako "odškodnenie" nič nerieši. Skús taký malý modelový príklad. V ČR ťa zrazu vo veľmi mladom veku zatknú za brutálnu vraždu, ktorú si nespáchal a hniješ vo väzení v podstate drvivú väčšinu svojho života. Na staré kolená sa príde na to (povedzme DNA dôkazy) že si nevinný a oslobodia ťa a ako odškodnenie od štátu dostaneš nejakú malú farmu, kde môžeš žiť a hospodáriť, ale nemôžeš ju predať alebo sa odsťahovať (to by bolo nevďačné, žejo). Bol by si spokojný? Čo by si tam vôbec robil? Vôbec to tam nepoznáš, celý život v úplne inom systéme ťa vôbec nepripravil a nenaučil nič z toho čo by si na takej farme potreboval vedieť. To nie je tvoj svet. Chápeme sa? A to už nespomínam fakt, že tento modelový príklad nepostihuje fakt, že otroci z veľkej časti vybudovali (myslím tú fyzickú časť) bohatstva terajšieho USA, poslať ich niekam do hája, do podstatne chudobnejšej krajiny, bez infraštruktúry a bez zabehaných spoločenských inštitúcií a tradícií a bez naakumulovaného kapitálu, že aha, sme si kvit je chujovina. Preto aj keď sa briti postupne stiahli zo svojich kolónií po celom svete, tak sa z tých kolónií zrazu nestali civilizované krajiny západného razenia, takto to nefunguje. Celé generácie tam vyrastali ako lacná pracovná sila pre okupanta, ako sa tam mala vyvinúť tradícia civilizovaného riadenia moderného štátu? Aj my tu v Európe sme si tie metódy a tradície budovali 100ky rokov trápenia sa s absolutistickými tyraniami rôznych druhov. To je tá primárna tragédia kolonializmu, ktorá sa nedá odstrániť za pár dekád. A ďalší jej nepekný dôsledok sú potom názory typu: "Aha veď už sú slobodný a majú svoju krajinu a aj tak sú chudobný a skorumpovaný, asi sú proste civilizačne podradný".

Odst. 3: Ok, ale prečo máš v princípe väčší nárok na bohatsvo a pohodlie strednej Európy ty ako chudobný chlapec vyrastajúci vo favele pri Rio de Janeiro? Je to len náhoda, že ty si sa narodil zrovna tu a on tam, kľudne to mohlo byť naopak. Ja netvrdím, že túto náhodu treba nutne nejak vyrovnávať, len by bolo fajn si uvedomiť, že to je len štastie z tvojej strany, aby človek nemal potom taký ten povýšenecký pohľad na vec že "je mi jedno, že tam majú chudobu alebo vojnu, nech si oni ostanú pekne doma, ja ich tu nechcem, nemajú tu čo robiť". Trúfam si tvrdiť, že keby si ty žil v krajine zmietanej náslím a chudobou, tiež by si sa prirodzene "tlačil" niekde, kde je lepšie.

Odst. 4: To je podobný princíp ako: "veď nemusí byť herec, je toľko krásnych a užitočných povolaní ako napr. smetiar".
256046
Uf, myslel som, že už sa na to vykašlem, pripadám si tu už tak trochu ako troll, ale tento tvoj posledný koment je taká silná káva, že mi to nedá :) Odst. 1: Ako rozlišuješ čo kto ako natočil? Amazon sú akože biely američania a hypotetická Etiópska produkčná spoločnosť (EPS) by bola "čierny afričania"? Čiže keby EPS kúpila práva na diela JRRT a natočila seriál pre Netflix a ten ho uviedol celosvetovo s kompletne "čiernym" obsadením, tak s tým by si bol ok? Máš tento "svetonázor" aj domyslený do dôsledkov? Odst. 2: Tak o tejto "zaujímavej teórii" čítam prvý raz a je to sila. Asi nemá zmysel sa rozpisovať o tom, prečo je to naivná sprostosť do detailu, to by bolo na dlho a nudne, ale v princípe dať niekomu kus zeme ako "odškodnenie" nič nerieši. Skús taký malý modelový príklad. V ČR ťa zrazu vo veľmi mladom veku zatknú za brutálnu vraždu, ktorú si nespáchal a hniješ vo väzení v podstate drvivú väčšinu svojho života. Na staré kolená sa príde na to (povedzme DNA dôkazy) že si nevinný a oslobodia ťa a ako odškodnenie od štátu dostaneš nejakú malú farmu, kde môžeš žiť a hospodáriť, ale nemôžeš ju predať alebo sa odsťahovať (to by bolo nevďačné, žejo). Bol by si spokojný? Čo by si tam vôbec robil? Vôbec to tam nepoznáš, celý život v úplne inom systéme ťa vôbec nepripravil a nenaučil nič z toho čo by si na takej farme potreboval vedieť. To nie je tvoj svet. Chápeme sa? A to už nespomínam fakt, že tento modelový príklad nepostihuje fakt, že otroci z veľkej časti vybudovali (myslím tú fyzickú časť) bohatstva terajšieho USA, poslať ich niekam do hája, do podstatne chudobnejšej krajiny, bez infraštruktúry a bez zabehaných spoločenských inštitúcií a tradícií a bez naakumulovaného kapitálu, že aha, sme si kvit je chujovina. Preto aj keď sa briti postupne stiahli zo svojich kolónií po celom svete, tak sa z tých kolónií zrazu nestali civilizované krajiny západného razenia, takto to nefunguje. Celé generácie tam vyrastali ako lacná pracovná sila pre okupanta, ako sa tam mala vyvinúť tradícia civilizovaného riadenia moderného štátu? Aj my tu v Európe sme si tie metódy a tradície budovali 100ky rokov trápenia sa s absolutistickými tyraniami rôznych druhov. To je tá primárna tragédia kolonializmu, ktorá sa nedá odstrániť za pár dekád. A ďalší jej nepekný dôsledok sú potom názory typu: "Aha veď už sú slobodný a majú svoju krajinu a aj tak sú chudobný a skorumpovaný, asi sú proste civilizačne podradný". Odst. 3: Ok, ale prečo máš v princípe väčší nárok na bohatsvo a pohodlie strednej Európy ty ako chudobný chlapec vyrastajúci vo favele pri Rio de Janeiro? Je to len náhoda, že ty si sa narodil zrovna tu a on tam, kľudne to mohlo byť naopak. Ja netvrdím, že túto náhodu treba nutne nejak vyrovnávať, len by bolo fajn si uvedomiť, že to je len štastie z tvojej strany, aby človek nemal potom taký ten povýšenecký pohľad na vec že "je mi jedno, že tam majú chudobu alebo vojnu, nech si oni ostanú pekne doma, ja ich tu nechcem, nemajú tu čo robiť". Trúfam si tvrdiť, že keby si ty žil v krajine zmietanej náslím a chudobou, tiež by si sa prirodzene "tlačil" niekde, kde je lepšie. Odst. 4: To je podobný princíp ako: "veď nemusí byť herec, je toľko krásnych a užitočných povolaní ako napr. smetiar".
256044
2 -4
reagují: Bauglit
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Hele nevím, protože jsem ho neviděl. Tenhle žánr zrovnanevyhledávám. Ale proč ne? Běloši točili film a tak obsadili bělochy. Za mě ok. Zkusme to obráceně. Co když budou chtít v Africe natočit třebas takového Hamleta, kralevice dánského. Mají si najmout bílé herce z Dánska? Ne. Klidně všichni černí. Docela by bylo zajímavé, kdyby v Othellovi všichni byli černí a jen Othello bílej. Stejně tak když si Afričané natočí pána prstenů, nemám problém, když tam budou všichni černí.

Ale vybrali. Po občanské válce proběhlo odškodnění všechotroků tím, že jim byl dán vlastní stát Liberie. Existuje do dneška. Vznikla Americká kolonizační společnost, která se zabývala repatriací bývalých otroků do země původu a těch, u kterých se nevědělo právě do Libérie. Paradoxem je, že tito bývalí otroci se začali prohlašovat za nadřazené běžných Afričanům a začali je zotročovat. Tedy všichni černoši, co zůstali v Americe, tak učinili dobrovolně a to platí i pro jejich potomky dnes.

A to víš, že se s tím dá dělat dost věcí. Třebaspřistupovat odpovědně k migraci a zisku občanství.

A proč fantasy? Jsou i jiné žánry. I dříve se černošiprosadili bez woku. Viz Murphy, Smith, Freeman, Tucker, Glover. A pokud chtějí mermomocí fantasy, nic jim nebrání vymyslet si nějaký vlastní fantasy svět.
256044
Hele nevím, protože jsem ho neviděl. Tenhle žánr zrovnanevyhledávám. Ale proč ne? Běloši točili film a tak obsadili bělochy. Za mě ok. Zkusme to obráceně. Co když budou chtít v Africe natočit třebas takového Hamleta, kralevice dánského. Mají si najmout bílé herce z Dánska? Ne. Klidně všichni černí. Docela by bylo zajímavé, kdyby v Othellovi všichni byli černí a jen Othello bílej. Stejně tak když si Afričané natočí pána prstenů, nemám problém, když tam budou všichni černí. Ale vybrali. Po občanské válce proběhlo odškodnění všechotroků tím, že jim byl dán vlastní stát Liberie. Existuje do dneška. Vznikla Americká kolonizační společnost, která se zabývala repatriací bývalých otroků do země původu a těch, u kterých se nevědělo právě do Libérie. Paradoxem je, že tito bývalí otroci se začali prohlašovat za nadřazené běžných Afričanům a začali je zotročovat. Tedy všichni černoši, co zůstali v Americe, tak učinili dobrovolně a to platí i pro jejich potomky dnes. A to víš, že se s tím dá dělat dost věcí. Třebaspřistupovat odpovědně k migraci a zisku občanství. A proč fantasy? Jsou i jiné žánry. I dříve se černošiprosadili bez woku. Viz Murphy, Smith, Freeman, Tucker, Glover. A pokud chtějí mermomocí fantasy, nic jim nebrání vymyslet si nějaký vlastní fantasy svět.
256040
3 -2
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Já jsem začal s nějakou barvou pleti? Nevkládej mi slova do úst. Děkuji.
Vyjádřil jsem se k woke akcím se kterými nesouhlasím, přijdou mi vtipné. Každý extrémní myšlenkový směr mi přijde směšný nebo smutný. Ať z jedné nebo druhé strany.
256042
Já jsem začal s nějakou barvou pleti? Nevkládej mi slova do úst. Děkuji. Vyjádřil jsem se k woke akcím se kterými nesouhlasím, přijdou mi vtipné. Každý extrémní myšlenkový směr mi přijde směšný nebo smutný. Ať z jedné nebo druhé strany.
256039
4 -3
reagovat
reaguje na: Bauglit
A tiež celá táto "wok ideológia" (sa mi to zapáčilo), proti ktorej bojuješ je z mojho pohľadu reakcia na spoločenské zmeny (ktoré sú na tomto stupni civilizácie (doprava, internet, globalizácia) asi prirodzené), prispôsobenie sa, (podobne ako keby sa zmenila klíma, musíme sa prispôsobiť) a nie nejaký plán ako presadzovať túto zmenu. Blbý príklad: keď som vonku a začne pršať, vytiahnem dáždnik. Akciou vytiahnutia dáždnika neprivolávam dážď iba sa prispôsobujem zmeneným podmienkam. 
256041
A tiež celá táto "wok ideológia" (sa mi to zapáčilo), proti ktorej bojuješ je z mojho pohľadu reakcia na spoločenské zmeny (ktoré sú na tomto stupni civilizácie (doprava, internet, globalizácia) asi prirodzené), prispôsobenie sa, (podobne ako keby sa zmenila klíma, musíme sa prispôsobiť) a nie nejaký plán ako presadzovať túto zmenu. Blbý príklad: keď som vonku a začne pršať, vytiahnem dáždnik. Akciou vytiahnutia dáždnika neprivolávam dážď iba sa prispôsobujem zmeneným podmienkam. 
256034
2 -3
reagovat
reaguje na: Bauglit
Skúsim trošku inak - konrétny príklad: je Lawrence z Arábie dobrý film? Vadí nám, že Alec Guiness tam má napatlaný ksicht aby vyzeral ako Arab? 
Afro-američania si nevybrali že chcú žiť v "zemi bělochů" boli tam nasilu dotiahnutý, a ad. 2 svet sa zmenšuje, ak môžeš za pár hodín a pomerne lacný peniaz byť na dovolenke na Mauríciu, tak to holt bude fungovať aj opačne.  Ľudia sa miešajú a budú sa stále viac, môže sa ti to nepáčiť, môžeš proti tomu protestovať, ale to je asi tak všetko čo s tým môžeš robiť. A prispôsobovať sa meniacim podmienkam nie je "Sociální inženýrství jak prase" ani "komunizmus" ani "fašizmus", je to základ fungovania spoločnosti.
"když ji může  dělat v jiných filmech a seriálech, kam skvěle zapadnou" - nože skús nejaký fantasy projekt, ktorý by si spokojne odporučil mladému nádejnému černošskému hercovi.
256040
Skúsim trošku inak - konrétny príklad: je Lawrence z Arábie dobrý film? Vadí nám, že Alec Guiness tam má napatlaný ksicht aby vyzeral ako Arab?  Afro-američania si nevybrali že chcú žiť v "zemi bělochů" boli tam nasilu dotiahnutý, a ad. 2 svet sa zmenšuje, ak môžeš za pár hodín a pomerne lacný peniaz byť na dovolenke na Mauríciu, tak to holt bude fungovať aj opačne.  Ľudia sa miešajú a budú sa stále viac, môže sa ti to nepáčiť, môžeš proti tomu protestovať, ale to je asi tak všetko čo s tým môžeš robiť. A prispôsobovať sa meniacim podmienkam nie je "Sociální inženýrství jak prase" ani "komunizmus" ani "fašizmus", je to základ fungovania spoločnosti. "když ji může  dělat v jiných filmech a seriálech, kam skvěle zapadnou" - nože skús nejaký fantasy projekt, ktorý by si spokojne odporučil mladému nádejnému černošskému hercovi.
256034
3 -3
reagují: Bauglit
reagovat
reaguje na: esmo
Toto si môžeme pinkať donekonečna:D - ja som tu predsa ten čo brojí za to aby sme farbu pleti hercov v tRoP vôbec nespomínali a neriešili (presne ako to spomína maestro Freeman), vy (pod "vy" myslím diskutérov, ktorí pindali na čiernu trpaslicu a elfa a ázijské panvice) ste s tým začali a neustále to pripomínate ako jeden zo zásadných problémov tRoP. Ja som za, prestaňme riešiť kto má akú farbu a bavme sa len o kvalitách seriálu!
256039
Toto si môžeme pinkať donekonečna*:D* - ja som tu predsa ten čo brojí za to aby sme farbu pleti hercov v tRoP vôbec nespomínali a neriešili (presne ako to spomína maestro Freeman), vy (pod "vy" myslím diskutérov, ktorí pindali na čiernu trpaslicu a elfa a ázijské panvice) ste s tým začali a neustále to pripomínate ako jeden zo zásadných problémov tRoP. Ja som za, prestaňme riešiť kto má akú farbu a bavme sa len o kvalitách seriálu!
256035
3 -2
reagují: esmo
reagovat
reaguje na: Hairy_Ass
Ok, díky, tohle jsem schopen pojmout. Tak snad tam bude nějak dotažen přerod toho území v rámci působení Saurona. Zatím jsem nedokoukal první díl. 
256038
Ok, díky, tohle jsem schopen pojmout. Tak snad tam bude nějak dotažen přerod toho území v rámci působení Saurona. Zatím jsem nedokoukal první díl. 
256037
0 0
reagovat
reaguje na: Child
"Nepochopil jsem, proč východní část země od Mordoru připomíná pralesní Zéland, očekával bych, že tam už bude nějaká step nebo polopoušť, když všechny země od Rhunu, přes Khand až po Harad jsou spojovány spíše s něčím jako ruská step, Kavkaz, Kazachstán a Persie..." 

Tak tohle je Mordor (teda myslím, nebo je to nějaká oblast ještě východně od něj?) ještě před tím než se tam Sauron oficiálně usadil. A i za jeho vlády byla většina země relativně normální krajinou, kde se pěstovala a chovala potrava pro jeho armády. 
Obecně Středozem vypadala v té době trochou jinak. Eriador byl prakticky jeden velký les. Planina Gorgoroth nebyla jedna velká lávová struska (Orodruina nejspíš nebyla neustále aktivní sopkou).
256037
"Nepochopil jsem, proč východní část země od Mordoru připomíná pralesní Zéland, očekával bych, že tam už bude nějaká step nebo polopoušť, když všechny země od Rhunu, přes Khand až po Harad jsou spojovány spíše s něčím jako ruská step, Kavkaz, Kazachstán a Persie..."  Tak tohle je Mordor (teda myslím, nebo je to nějaká oblast ještě východně od něj?) ještě před tím než se tam Sauron oficiálně usadil. A i za jeho vlády byla většina země relativně normální krajinou, kde se pěstovala a chovala potrava pro jeho armády.  Obecně Středozem vypadala v té době trochou jinak. Eriador byl prakticky jeden velký les. Planina Gorgoroth nebyla jedna velká lávová struska (Orodruina nejspíš nebyla neustále aktivní sopkou).
256036
3 0
reagují: Child
reagovat
Ok, asi souhlasím s recenzema. Vizuálně je to nádherný svět Pána prstenů. Někdy jsem si připadal, že se opravdu dívám na pohyblivé kartičky Magic: The Gathering. Ale... proboha, ten scénář, ty bezduché a primitivní dialogy: "Měli jsme tu už být..." "Jsme tu." To psal milovník Tolkiena v prvním ročníku střední školy? Už z traileru mi mělo být jasné, že dialog: "Neviděl jsi, co jsem viděla já." "Viděl jsem, co se stane." "Ale neviděl jsi to, co jsem viděla já..." (parafrázuji)..., bude předzvěst přímo otravných postav, které mluví o všem a o ničem, hlavně, že mají věty plné symboliky, viz extrémně nudný úvod.

Galadriel je nesympatická superhrdinská pipka, která má akorát hezkou tvářičku, kterou bych si představil klidně někde v pornu, ale jinak s tou tvářičkou hrát moc neumí. Co to je za herečku proboha? Nevěřím jí vůbec nic, nedokážu se sžít s její motivací a jedinou emocí a nevím, jestli je to režií nebo jejím herectvím.

Všechny mužské postavy tu budou asi tupé, zlé, divné nebo nebudou chtít vybočovat, klasika. Vlastně to jede ve stylu Jacksona: kdo je hodný, je krásný. Kdo je zlý, je ošklivý. 

Hobiti byli vtipní a toho jsem se bál nejvíc, tak díky za ně, jsou osvěžením a těším se na jejich linku, stejně jako na Arondira a Bronwyn, jejich linka je asi ze všech najzajímavější. 

Nepochopil jsem, proč východní část země od Mordoru připomíná pralesní Zéland, očekával bych, že tam už bude nějaká step nebo polopoušť, když všechny země od Rhunu, přes Khand až po Harad jsou spojovány spíše s něčím jako ruská step, Kavkaz, Kazachstán a Persie...

Upřímně jsem první díl nedokoukal, musím si na to nalít víc vína, abych získal stejný sarkasmus jako Tyrion Lannister. Jinak - černí hobiti ani elfové mi nevadí. Hipsterské účesy elfů taky ne, ale jsou do jisté míry rušivé, to ano. 
256036
Ok, asi souhlasím s recenzema. Vizuálně je to nádherný svět Pána prstenů. Někdy jsem si připadal, že se opravdu dívám na pohyblivé kartičky Magic: The Gathering. Ale... proboha, ten scénář, ty bezduché a primitivní dialogy: "Měli jsme tu už být..." "Jsme tu." To psal milovník Tolkiena v prvním ročníku střední školy? Už z traileru mi mělo být jasné, že dialog: "Neviděl jsi, co jsem viděla já." "Viděl jsem, co se stane." "Ale neviděl jsi to, co jsem viděla já..." (parafrázuji)..., bude předzvěst přímo otravných postav, které mluví o všem a o ničem, hlavně, že mají věty plné symboliky, viz extrémně nudný úvod. Galadriel je nesympatická superhrdinská pipka, která má akorát hezkou tvářičku, kterou bych si představil klidně někde v pornu, ale jinak s tou tvářičkou hrát moc neumí. Co to je za herečku proboha? Nevěřím jí vůbec nic, nedokážu se sžít s její motivací a jedinou emocí a nevím, jestli je to režií nebo jejím herectvím. Všechny mužské postavy tu budou asi tupé, zlé, divné nebo nebudou chtít vybočovat, klasika. Vlastně to jede ve stylu Jacksona: kdo je hodný, je krásný. Kdo je zlý, je ošklivý.  Hobiti byli vtipní a toho jsem se bál nejvíc, tak díky za ně, jsou osvěžením a těším se na jejich linku, stejně jako na Arondira a Bronwyn, jejich linka je asi ze všech najzajímavější.  Nepochopil jsem, proč východní část země od Mordoru připomíná pralesní Zéland, očekával bych, že tam už bude nějaká step nebo polopoušť, když všechny země od Rhunu, přes Khand až po Harad jsou spojovány spíše s něčím jako ruská step, Kavkaz, Kazachstán a Persie... Upřímně jsem první díl nedokoukal, musím si na to nalít víc vína, abych získal stejný sarkasmus jako Tyrion Lannister. Jinak - černí hobiti ani elfové mi nevadí. Hipsterské účesy elfů taky ne, ale jsou do jisté míry rušivé, to ano. 
2 -3
reagují: Hairy_Ass
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
"How are we gonna get rid of racism?"
"Stop talking about it."
link
256035
"How are we gonna get rid of racism?" "Stop talking about it." https://www.youtube.com/watch?v=GeixtYS-P3s
256033
3 0
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Tak ten, kdo by to označil za rasismus, by byl hlupák,protože je přesně pravý opak. Je to boj proti zvýhodňování na základě barvy pleti,  tedy boj proti rasismu. Zase to překrucuješ. Mě neničí zážitek člověk  s tmavou barvou pleti, ale to, že je v roli, ve které nemá co dělat. (je tam jak pěst na oko) Stejně tak by mi vadil běloch ve filmu, který by  se odehrával v Africe. Třebas kdyby ve filmu The Woman King hráli nějaké domorodé postavy (ne postavy Evropanů) běloši. Dráždilo by mě to úplně  stejně, protože je to blbost a lež.  Úplně stejně jako mě štve černý  Heimdall z Asgardu,tak by mě štvali běloši ve Wakandě. A tady přesně  vidíme ten pravý rasismus. Asgard ze severské mytologie, Atlantida  z antické mytologie jsou multietnické a Wakanda z Afriky je monoetnická.

K tomu dalšímu: Klidně mě obviň z rasismu, aležijí v zemi bělochů, tak musí počítat s tím, že nebudou hrát prim. Pak proč já bych  měl mít zkažený zážitek, aby černoch mohl dělat kariéru, když ji může  dělat v jiných filmech a seriálech, kam skvěle zapadnou. Prostě  mermomocí chtějí tady a jelikož jsou černí, tak mohou. Zase rasismus. A ty další řeči, ne já to nechci. (a většina taky ne) Je to špatně a musí  se proti tomu bojovat. To je nesmyslná multikulturní ideologie na úrovni fašismu a komunismu. Sociální inženýrství jak prase, které nikdy nemůže fungovat. A každý, kdo to prosazuje je rasista.  O profitu jsou body  2-5. Tak se nad tím chvilku zamysli. Jakkdo platí woke agendu? To si  myslíš, že je to nějaké spiknutí nebo co? Běloši jsou velmi sebekritičtí a vyměkli v pohodlí, menšiny toho zneužívají a neustále něco požadují a vymýšlejí si křivdy. K tomu se přidá pár bílých blbečků, kteří jim  přitakávají, aby ze sebe mohli mít dobrý pocit a katastrofa je na světě.
256034
Tak ten, kdo by to označil za rasismus, by byl hlupák,protože je přesně pravý opak. Je to boj proti zvýhodňování na základě barvy pleti,  tedy boj proti rasismu. Zase to překrucuješ. Mě neničí zážitek člověk  s tmavou barvou pleti, ale to, že je v roli, ve které nemá co dělat. (je tam jak pěst na oko) Stejně tak by mi vadil běloch ve filmu, který by  se odehrával v Africe. Třebas kdyby ve filmu The Woman King hráli nějaké domorodé postavy (ne postavy Evropanů) běloši. Dráždilo by mě to úplně  stejně, protože je to blbost a lež.  Úplně stejně jako mě štve černý  Heimdall z Asgardu,tak by mě štvali běloši ve Wakandě. A tady přesně  vidíme ten pravý rasismus. Asgard ze severské mytologie, Atlantida  z antické mytologie jsou multietnické a Wakanda z Afriky je monoetnická. K tomu dalšímu: Klidně mě obviň z rasismu, aležijí v zemi bělochů, tak musí počítat s tím, že nebudou hrát prim. Pak proč já bych  měl mít zkažený zážitek, aby černoch mohl dělat kariéru, když ji může  dělat v jiných filmech a seriálech, kam skvěle zapadnou. Prostě  mermomocí chtějí tady a jelikož jsou černí, tak mohou. Zase rasismus. A ty další řeči, ne já to nechci. (a většina taky ne) Je to špatně a musí  se proti tomu bojovat. To je nesmyslná multikulturní ideologie na úrovni fašismu a komunismu. Sociální inženýrství jak prase, které nikdy nemůže fungovat. A každý, kdo to prosazuje je rasista.  O profitu jsou body  2-5. Tak se nad tím chvilku zamysli. Jakkdo platí woke agendu? To si  myslíš, že je to nějaké spiknutí nebo co? Běloši jsou velmi sebekritičtí a vyměkli v pohodlí, menšiny toho zneužívají a neustále něco požadují a vymýšlejí si křivdy. K tomu se přidá pár bílých blbečků, kteří jim  přitakávají, aby ze sebe mohli mít dobrý pocit a katastrofa je na světě.
256033
4 -4
reagovat
reaguje na: Bauglit
Myslím, že práve fakt, že ti prítomnosť človeka s tmavou pleťou ničí zážitok z filmu je to čo by niekto mohol označiť za rasizmus. Ja chápem čo chceš povedať, ale  hodinky, auta, letadla a ľudia je kategorický rozdiel. Žiadna osoba neutrpí nijakú stratu, keď v tRoP nebude auto, kdežto takáto forma "vernosti predlohe" (ešte pripomínam, že ide o kompletne vymyslený svet, nie rekonštrukciu histórie) znamená, že v kompletnej frančíze okolo diel JRRT (zatiaľ 6 veľkofilmov a superdrahý seriál a ktovie čo bude nasledovať), čítajúcej desiatky vysokoprofilových rolí, ktoré môžu potenciálne naštartovať veľkú kariéru si nemôže žiadnu z nich zahrať nezanedbateľná časť populácie súčasnej Ameriky, NZ, či Európy. Zostali by im maximálne tak orkovia a nejakí maskovaní štatisti. A vzhľadom na históriu ľudstva sa tento problém týka významnej časti toho, čo slúži ako zdrojový materiál pre podobné projekty. Nestojí tá trocha mentálneho nepohodlia pre niektorých za to aby prípadne tieto rasové ťahanice v budúcnosti skoro vymizli? Jednak je to vzpruha pre časť populácie, ktorá pár desiatok rokov dozadu ani nerozmýšľala nad povolaním herec a jednak cez populárnu zábavu si zvykáme na to, že budeme čím ďalej tým viac "farebne" premiešaný.  Ja osobne si myslím, že by bolo fajn keby niektorá z budúcich generácií ľudí už vôbec neriešila farbu, odpadol by jeden z výrazných zdrojov konfliktov a populárna zábava k tomu môže dopomôcť, lebo je to tá spoločná vec ktorú konzumujeme viacmenej všetci. A tiež je zaujímavé spomenúť, že očividne existuje hromada ľudí, ktorým to zážitok neničí, nijako to neriešia, takže možné to asi je. Toľko slniečkárske okienko :)
V tých 5.tich bodoch, ktoré si nadškrtol ako možné motivácie nijako nevidím ekonomický profit, čo si myslím, že by sme sa zhodli je s veľkým náskokom najväčší motivátor či už Amazonu alebo hociktorej korporácie. Inak povedané čo za to? Kto platí woke agendu a prečo?
"nelogický dej", "scenáristické klišé" - čo ja viem - jediná vec, ktorú by som ja osobne asi riešil ináč je to preplávanie oceánu, aj keď je možné to interpretovať aj ako emocionálny skrat, kde vyvrcholil konflikt medzi túžbou po domove a nedokončenou prácou v Stredozemi, nemusela to racionálne plánovať a jej výraz počas tej záverečnej scény by to naznačoval - proste len zrazu prevážil pocit, že nemôže na "večný dôchodok" bez ohľadu na neexistenciu realistickej alternatívy.
256033
Myslím, že práve fakt, že ti prítomnosť človeka s tmavou pleťou ničí zážitok z filmu je to čo by niekto mohol označiť za rasizmus. Ja chápem čo chceš povedať, ale  hodinky, auta, letadla a ľudia je kategorický rozdiel. Žiadna osoba neutrpí nijakú stratu, keď v tRoP nebude auto, kdežto takáto forma "vernosti predlohe" (ešte pripomínam, že ide o kompletne vymyslený svet, nie rekonštrukciu histórie) znamená, že v kompletnej frančíze okolo diel JRRT (zatiaľ 6 veľkofilmov a superdrahý seriál a ktovie čo bude nasledovať), čítajúcej desiatky vysokoprofilových rolí, ktoré môžu potenciálne naštartovať veľkú kariéru si nemôže žiadnu z nich zahrať nezanedbateľná časť populácie súčasnej Ameriky, NZ, či Európy. Zostali by im maximálne tak orkovia a nejakí maskovaní štatisti. A vzhľadom na históriu ľudstva sa tento problém týka významnej časti toho, čo slúži ako zdrojový materiál pre podobné projekty. Nestojí tá trocha mentálneho nepohodlia pre niektorých za to aby prípadne tieto rasové ťahanice v budúcnosti skoro vymizli? Jednak je to vzpruha pre časť populácie, ktorá pár desiatok rokov dozadu ani nerozmýšľala nad povolaním herec a jednak cez populárnu zábavu si zvykáme na to, že budeme čím ďalej tým viac "farebne" premiešaný.  Ja osobne si myslím, že by bolo fajn keby niektorá z budúcich generácií ľudí už vôbec neriešila farbu, odpadol by jeden z výrazných zdrojov konfliktov a populárna zábava k tomu môže dopomôcť, lebo je to tá spoločná vec ktorú konzumujeme viacmenej všetci. A tiež je zaujímavé spomenúť, že očividne existuje hromada ľudí, ktorým to zážitok neničí, nijako to neriešia, takže možné to asi je. Toľko slniečkárske okienko :) V tých 5.tich bodoch, ktoré si nadškrtol ako možné motivácie nijako nevidím ekonomický profit, čo si myslím, že by sme sa zhodli je s veľkým náskokom najväčší motivátor či už Amazonu alebo hociktorej korporácie. Inak povedané čo za to? Kto platí woke agendu a prečo? "nelogický dej", "scenáristické klišé" - čo ja viem - jediná vec, ktorú by som ja osobne asi riešil ináč je to preplávanie oceánu, aj keď je možné to interpretovať aj ako emocionálny skrat, kde vyvrcholil konflikt medzi túžbou po domove a nedokončenou prácou v Stredozemi, nemusela to racionálne plánovať a jej výraz počas tej záverečnej scény by to naznačoval - proste len zrazu prevážil pocit, že nemôže na "večný dôchodok" bez ohľadu na neexistenciu realistickej alternatívy.
256032
2 -2
reagují: esmo, Bauglit
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Protože to není „absolutně nepodstatná technikálie“. To jezcela zásadní věc. Úplně to ničí zážitek z filmu a seriálu (mluvím všeobecně), jednak ti vždy naskočí, že to je blbost, že to tam nepatří, to je jako by tam nosili digitální hodinky, v pozadí jsme viděli jezdit auta, chladící věže jaderné elektrárny, po nebi létala letadla a na stole měli kelímky ze Starbucks. Takové věci člověka vyhodí z ponoření do daného díla. A pak lidem vadí, když jim někdo něco neustále nutí. A tohle je nucená diversita a každá propaganda je lidem nepříjemná. 

Ha! Vypadlo písmen, jak skandální!! Really?

K tomu zbytku: I kdyby se odhlédlo od nucené diversity,tak ten seriál má celou řadu dalších chyb. Prznění loru, nelogický děj, scénáristická klišé. Ale o tom jsem ti už psal X dříve. Jediné pozitivní je tam občas vizuál. A opravdu občas. Elfská města krása, ale třebas ta brnění? To vybrakovali kostymérnu Excaliburu? To spíše u tebe je přání otcem myšlenky.   

A ještě k tomu proč studia tlačí diversitu i když jivětšina nechce:
1. Z propagandistických důvodů. Ano, někteří, kteří tammají vliv, se snaží tlačit své vidění světa.
2. I když druhá strana je menšina, tak jsou hlasitější amají zastání v médiích. Kdežto kritiky diversity lze lacině odbýt označením za rasisty. I když rasisty jsou ti, kteří tlačí woke.
3. Asociace udělující ocenění ovládli aktivisté a tiprosazují tyhle woke nesmysly. Viz pravidla Oskara. No a studia vědí, že vlastnictví takového ocenění stále diváky přiláká.
4. Vyvolávají tím flame a ano, i negativní reklama jereklama. Když tím žije celý internet, tak na to lidé prostě kouknou, aby byli v obraze.
5. Z alibismu. Když v díle bude jakýkoliv problém,tak vždy mohou říci, že to lidé kritizují kvůli černochům. Díky tomu se tolik nemusí zabývat kvalitou a detaily a ulehčují si tak práci.  
256032
Protože to není „absolutně nepodstatná technikálie“. To jezcela zásadní věc. Úplně to ničí zážitek z filmu a seriálu (mluvím všeobecně), jednak ti vždy naskočí, že to je blbost, že to tam nepatří, to je jako by tam nosili digitální hodinky, v pozadí jsme viděli jezdit auta, chladící věže jaderné elektrárny, po nebi létala letadla a na stole měli kelímky ze Starbucks. Takové věci člověka vyhodí z ponoření do daného díla. A pak lidem vadí, když jim někdo něco neustále nutí. A tohle je nucená diversita a každá propaganda je lidem nepříjemná.  Ha! Vypadlo písmen, jak skandální!! Really? K tomu zbytku: I kdyby se odhlédlo od nucené diversity,tak ten seriál má celou řadu dalších chyb. Prznění loru, nelogický děj, scénáristická klišé. Ale o tom jsem ti už psal X dříve. Jediné pozitivní je tam občas vizuál. A opravdu občas. Elfská města krása, ale třebas ta brnění? To vybrakovali kostymérnu Excaliburu? To spíše u tebe je přání otcem myšlenky.    A ještě k tomu proč studia tlačí diversitu i když jivětšina nechce: 1. Z propagandistických důvodů. Ano, někteří, kteří tammají vliv, se snaží tlačit své vidění světa. 2. I když druhá strana je menšina, tak jsou hlasitější amají zastání v médiích. Kdežto kritiky diversity lze lacině odbýt označením za rasisty. I když rasisty jsou ti, kteří tlačí woke. 3. Asociace udělující ocenění ovládli aktivisté a tiprosazují tyhle woke nesmysly. Viz pravidla Oskara. No a studia vědí, že vlastnictví takového ocenění stále diváky přiláká. 4. Vyvolávají tím flame a ano, i negativní reklama jereklama. Když tím žije celý internet, tak na to lidé prostě kouknou, aby byli v obraze. 5. Z alibismu. Když v díle bude jakýkoliv problém,tak vždy mohou říci, že to lidé kritizují kvůli černochům. Díky tomu se tolik nemusí zabývat kvalitou a detaily a ulehčují si tak práci.  
256031
2 -3
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: Bauglit
No paráda, tak ideály máme spoločné, ale potom naozaj nerozumiem tomu, prečo sa furt rieši farba pleti elfa a trpaslice (absolútne nepodstatná technikalita) a nejaké ázijské panvice (je to woke, ako prebudený, nie wok, ale ty si to asi myslel ironicky, že? ;).
Seriál je podľa mňa zatiaľ veľmi nádejný, vizuál oslnivý, lokácie nádherné (myslím, že som čítal, že rovnako ako LotR je to NZ), postavy zatiaľ veľmi fajn, hlavne Nori, Durin a samozrejme Bronwyn. Viaceré dejové linky a každá zatiaľ nesie zaujímavé otázky do budúcna (nejaký človek záchranil Galadriel život, čo z toho bude, kto je Meteor Man, invázia Orkov na juhu a samozrejme prečo vlastne ide Celebrimbor vytvoriť prstene). Má to kopec zaujímavých scén - snežný troll bol trochu zbytočná pasáž, ale chápem, že bolo treba nejako namotivovať partičku okolo G. na vzburu, celá survival akcia v dome Bronwyn - vynikajúca scéna a súčasne pripomenutie, že orkovia sú naozaj nebezpeční, lebo z pôvodnej trilógie, kde ich vždy kladný borci pobijú desiatky v priebehu pár minút to vyzerá, že je to len nejaký otravný hmyz, opatrné dávkovanie MeteorMana, zaujímavé detaily sveta - napríklad konflikt Durina s Elrondom postavený na veľmi rozdielnom vnímaní času dlhovekých elfov a rás v Stredozemi s podstatne kratšou "dobou spotreby", čo si tiež divák nemusí uvedomiť pri pozeraní pôvodnej trilógie.
Kedysi dávno som čítal Silmarillion (pamätám si, že je to trochu nuda, lebo to myslím nie je klasický román, ale skôr mýtus o stvorení sveta, čiže niečo ako čítať Genesis) a inak z histórie Ardy veľa neviem, takže mi zmeny oproti knihám vôbec nevadia.
Zhodou okolností deti teraz púšťali pôvodnú trilógiu a nejaké pasáže som si pozrel znovu a úprimne tam nevidím nejaké zásadné rozdiely v estetike a nemám problém s tým, že sa jedná o ten istý svet. Akurát som zistil, že akokoľvek ide o naozaj majstrovské diela, "vďaka" tejto celej hejt vlne okolo tRoP, kde väčšina negatívcov porovnáva nový seriál s pôvodnou trilógiou, tak natruc nachádzam vo filmoch stále viac problematických miest a to asi bude tá pointa - negatívne naladenie voči dielu spôsobuje, že si človek začne nachádzať rôzne racionalizácie tej negativity - viď naozaj hlúpy "problém" s pri vedomí sa vynoriacou G.
256031
No paráda, tak ideály máme spoločné, ale potom naozaj nerozumiem tomu, prečo sa furt rieši farba pleti elfa a trpaslice (absolútne nepodstatná technikalita) a nejaké ázijské panvice (je to woke, ako prebudený, nie wok, ale ty si to asi myslel ironicky, že? ;). Seriál je podľa mňa zatiaľ veľmi nádejný, vizuál oslnivý, lokácie nádherné (myslím, že som čítal, že rovnako ako LotR je to NZ), postavy zatiaľ veľmi fajn, hlavne Nori, Durin a samozrejme Bronwyn. Viaceré dejové linky a každá zatiaľ nesie zaujímavé otázky do budúcna[spoiler] (nejaký človek záchranil Galadriel život, čo z toho bude, kto je Meteor Man, invázia Orkov na juhu a samozrejme prečo vlastne ide Celebrimbor vytvoriť prstene). Má to kopec zaujímavých scén - snežný troll bol trochu zbytočná pasáž, ale chápem, že bolo treba nejako namotivovať partičku okolo G. na vzburu, celá survival akcia v dome Bronwyn - vynikajúca scéna a súčasne pripomenutie, že orkovia sú naozaj nebezpeční, lebo z pôvodnej trilógie, kde ich vždy kladný borci pobijú desiatky v priebehu pár minút to vyzerá, že je to len nejaký otravný hmyz, opatrné dávkovanie MeteorMana, zaujímavé detaily sveta - napríklad konflikt Durina s Elrondom postavený na veľmi rozdielnom vnímaní času dlhovekých elfov a rás v Stredozemi s podstatne kratšou "dobou spotreby", čo si tiež divák nemusí uvedomiť pri pozeraní pôvodnej trilógie.[/spoiler] Kedysi dávno som čítal Silmarillion (pamätám si, že je to trochu nuda, lebo to myslím nie je klasický román, ale skôr mýtus o stvorení sveta, čiže niečo ako čítať Genesis) a inak z histórie Ardy veľa neviem, takže mi zmeny oproti knihám vôbec nevadia. Zhodou okolností deti teraz púšťali pôvodnú trilógiu a nejaké pasáže som si pozrel znovu a úprimne tam nevidím nejaké zásadné rozdiely v estetike a nemám problém s tým, že sa jedná o ten istý svet. Akurát som zistil, že akokoľvek ide o naozaj majstrovské diela, "vďaka" tejto celej hejt vlne okolo tRoP, kde väčšina negatívcov porovnáva nový seriál s pôvodnou trilógiou, tak natruc nachádzam vo filmoch stále viac problematických miest a to asi bude tá pointa - negatívne naladenie voči dielu spôsobuje, že si človek začne nachádzať rôzne racionalizácie tej negativity - viď naozaj hlúpy "problém" s pri vedomí sa vynoriacou G.
256030
2 -4
reagují: Bauglit
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
A přesně ten entertainment jde kvůli woku do kelu. To je to, zač bojuji chci já a evidentně i většina lidí, aby filmy a seriály byly hlavně o příběhu a ne o tlačení wok propagandy. Chci, aby si tvůrci sedli a řekli si: "Chceme udělat dobrý film, takže na prvním místě bude příběh a bude nám záležet na každém detailu. Budeme herce vybírat podle toho, zda se do role hodí a jak umí hrát a ne podle barvy pleti/pohlaví/orientace/úchylky."
256030
A přesně ten entertainment jde kvůli woku do kelu. To je to, zač bojuji chci já a evidentně i většina lidí, aby filmy a seriály byly hlavně o příběhu a ne o tlačení wok propagandy. Chci, aby si tvůrci sedli a řekli si: "Chceme udělat dobrý film, takže na prvním místě bude příběh a bude nám záležet na každém detailu. Budeme herce vybírat podle toho, zda se do role hodí a jak umí hrát a ne podle barvy pleti/pohlaví/orientace/úchylky."
256021
2 -2
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: krauset
Moc děkuji za tenhle vhled, který dá ještě více vyniknout genialitě scénáře k Jacksonovým filmům! Kde opravdu bylo podtržené a doladěné vše to, co dělá skvělý film filmem... krásně je to vidět u Harryho Pottera, kde v závěru zemře mnoho postav "mimo záběr" načež jsem dostal odpověď "no ale v knize taky zemřeli mimo záběr" - NO ALE VELKOFILM NENÍ kniha a správný scénář má tohle napravit a ty emoce pořádně naservírovat... Tak jako to udělal Jackson :+
256028
Moc děkuji za tenhle vhled, který dá ještě více vyniknout genialitě scénáře k Jacksonovým filmům! Kde opravdu bylo podtržené a doladěné vše to, co dělá skvělý film filmem... krásně je to vidět u Harryho Pottera, kde v závěru zemře mnoho postav "mimo záběr" načež jsem dostal odpověď "no ale v knize taky zemřeli mimo záběr" - NO ALE VELKOFILM NENÍ kniha a správný scénář má tohle napravit a ty emoce pořádně naservírovat... Tak jako to udělal Jackson *:+*
256008
2 0
reagovat
No, jedno je nyní víc než jisté, udělat první dvě hodiny toho seriálu tak nezajímavé a z mnoha pohledů pobuřující (tomuto samozřejmě dominuje afektovaná Galadriel skákající do oceánu s tím, že to doplave :D) nebylo moc rozumné a za ten týden se nakupilo tolik nenávisti, že ten třetí díl má teda teprve nezávidění hodnou pozici a jestli to nebude špičkový díl, spustí se teprve shitstorm :D Ostatně, stále ještě nebyl představený Elendil - a to je jedna z věcí, kterou nesmí pokazit, jinak fakt není čeho se chytit, protože Nori, ač roztomilá, tahoun být asi opravdu nemůže :D
256027
No, jedno je nyní víc než jisté, udělat první dvě hodiny toho seriálu tak nezajímavé a z mnoha pohledů pobuřující (tomuto samozřejmě dominuje afektovaná Galadriel skákající do oceánu s tím, že to doplave *:D*) nebylo moc rozumné a za ten týden se nakupilo tolik nenávisti, že ten třetí díl má teda teprve nezávidění hodnou pozici a jestli to nebude špičkový díl, spustí se teprve shitstorm *:D* Ostatně, stále ještě nebyl představený Elendil - a to je jedna z věcí, kterou nesmí pokazit, jinak fakt není čeho se chytit, protože Nori, ač roztomilá, tahoun být asi opravdu nemůže *:D*
2 0
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Nemám tušení. Povídej to Vávrovi čeho se bál, když udělal těch pár změn ve svém Kingdom Come kvůli hučení od woke aktivistů :-)
256026
Nemám tušení. Povídej to Vávrovi čeho se bál, když udělal těch pár změn ve svém Kingdom Come kvůli hučení od woke aktivistů :-)
256025
3 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se