Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Netflix, Louis C.K. a králové komedie


ikona
do_Od
dave chapellelouis c.k.netflix
Dave Chappelle, Louis C.K. a další komici míří na Netflix. Proč tomu tak je a jak se jim daří? 

Nevím, jestli jste to už postřehli, ale Netflix kromě vlastní filmové a seriálové tvorby nabízí nejen širokou škálu vlastnoručně produkovaných dokumentů (z nichž jeden jsme tu před časem dokonce zrecenzovali a na jeho nepřímé pokračování se z nějakého důvodu poměrně dost těšíme...ehm), ale především komediálních stand-upů, které se v posledních měsících staly terčem mnohých zákulisních debat. Proč? To se dozvíte na následujících řádcích. Protože však holá fakta (a místy taky mírné spekulace) mohou v některých případech působit trochu nudně (a v extrémních případech pak rovnou vést ke změně četby, a to teda fakt nechci), připojil jsem zároveň taky postřehy z celkem tří výše zmíněných vystoupení, a něco mi tak říká, že za tyhle kratičké minirecenze by vám už těch pár minutek nad tímto článkem stát mohlo. Co říkáte, máme deal? Paráda!

Kdo má doma účet k Netflixu si jistě všiml, že na něj občas v Trendings nebo Comedies vyskočí místo filmu nějaký ten pán v saku, či dáma s mikrofonem u pusy. Název se pak pokaždé nese v duchu *někdo* živě *někde*, z čehož už jste nejspíš odtušili, že se jedná o jakýsi druh vystoupení. V tuhle chvíli buď pokračujete s výběrem, nebo klikáte na tlačítko Play a otevíráte si na telefonu Google, abyste se o tom člověku dozvěděli něco víc. Standardní postup, co kdybych vám teď ale řekl, že za tím je mnohem víc, než jen snaha Netflixu pobavit pár kolemjdoucích diváků.

Netflix totiž v posledních měsících utratil nechutně obří sumu peněz za výrobu právě takových komediálních speciálů, logika nám tudíž říká, že se to asi musí vyplácet, že? Jak moc, to vám teď přiblíží slova producenta Briana Volk-Weisse, který je expertem přes komedie a nedávno si hezky popovídal s novináři z Variety právě na toto téma.

"Narozdíl od drama, které je stojí miliardy, zvládnou s mnohem levnější komedií snadno dominovat trh. V podstatě si řekli, že když soustředí veškeré své prostředky na tenhle relativně levný žánr a půjdou tzv. all in, diváci na to uslyší. Jinými slovy, jakmile někdo dostane chuť na kvalitní komedii, přijde k nim."

A je to pravda. Netflix uzavřel exkluzivní smlouvy hned s několika světově proslulými baviči, mezi kterými jsou například Chris Rock, Amy Schumer, Sarah Silverman nebo Tracy Morgan, které se sice mohou na první pohled zdát jako drahé, v porovnání s jejich ostatní tvorbou je to ale pořád kapka v moři. Zatímco za muzikálový The Get Down vyplázli nějakých 120 milionů dolarů, jeden takový komediální speciál je přijde na 10, maximálně 20 milionů. Ve výsledku to tak znamená, že si Netflix pomalu ale jistě sám pro sebe definitivně (tohle slovíčko je tady důležité) zabírá jeden z pěti nebo šesti žánrů. Podle Briana by Netflix dokonce měl mít absolutní nadvládu už koncem letošního roku, tedy alespoň v případě, že se jejich přímí konkurenti nepokusí situaci zvrátit. O tom ale až za chvilku.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace