Do diskuze mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé.


Zobrazuji položky 1 – 20 z 21

1 2

shv
12.09.2017 19:44:28
on-line

rimsy
Ja souhlasim, Lynch se vysvetlit nenecha.. Ale da ti par voditek, aby ti to udelal zajimavejsi ;)

Rimsy
11.09.2017 18:30:28
on-line

shv: Zajímavý, každopádně tahle interpretace se mi prostě nelíbí A napadá mě lépe formulované to, co jsem psal pár komentů níže - nejde o to, že by nic nešlo vysvětlit a všechno šlo svést na to, že se jedná o něčí divný sen, ale že prostě neexistuje jedna správná interpretace. Je jich tam určitě možných víc a každý ať se přikloní k té, která je mu blízká. Třeba se tak dozvíme i něco o sobě samých... Je to prostě fascinujícím způsobem podněcující

shv
11.09.2017 08:12:29
on-line

Interpretace finale
Jako asi nejzajimavejsi interpretace noveho Twin Peaks me prislo video tohohle borce, je to teda dlouhe a bez fotek/videi z filmu, ale dava to imho nejvetsi smysl.
https://www.youtube.com/watch?v=RSJnFPTEV5A

Hlavnim voditkem je podle nej ten

spoilerpin - spona nebo odznak, co ma Cooper na obleku a vpodstate tim potvrzuje (da-li se u Lynche vubec neco takoveho rict :D ) teorii o tom, ze to Cooperovi cele zdalo a ze ve skutecnosti neopustil Black lodge az do 18 dilu, co je motiv, ktery je rekl bych prevlada ve vetsine fanouskovskych teorii, uz proto, ze je nekolikrat zmine, ze venku muze byt Cooper je jeden a az do 17. dilu je tam ten zly – Mr.C.
18. zacina tim, ze je horici Mr.C v lozi a timpadem muze good Coop konecne ven :)



Samozrejme dalsich nejasnosti je spousta a to je to co dela Lynche Lynchem.
Nemuzu rict, ze bych si to vylozene uzil, nektere sceny s Dougiem me strasne bolely, ale celkove to bylo ohromne a vim, ze pres tu bolest jsem zazil neco vetsiho nez napr. u 7. serie The Suits :D

proust.d
10.09.2017 19:58:02
on-line

Mě je právě 29, tak se na to hledání později taky vykašlu.

Fifer: No nějak tak jsem si to vyložil.

Fifer
10.09.2017 18:15:32
on-line

Lost Highway
K zápletce Lost Highway. Takto ji pochopila hlavní hrdinka. Pro mě asi nejlepší interpretace. A že jsem jich za ty léta slyšel!

spoilerLost Higway mám strašně rád, ale jak je to u Lynche běžné, vysvětlit zápletku není vůbec snadné- každý ji chápe jinak. Nevysvětlil ji ani svým hercům. Takhle ji pochopila herečka hrající Femme Fatale, myslím, že je to perfektní shrnutí.
Patricia Arquette about Losth Highway:
You get to see women through this misogynist.
There is a couple. They are not happy. She just seems to me like she is trying to bore him so much, so that he would leave her. He kills her, but doesn´t remember it. He sees the killing as if somebody else did it. And then he reinvents himself like this younger guy and he gets to remeet her again. And now she finally wants him. But even in this dream-fantasy world she is a lying whore. She will always be a lying whore and he can never have her. And he can never figure her out.



Co říkáte?

Fifer
10.09.2017 18:11:50
on-line

skvělý
Seriál mě strašně bavil (stejně jako ten původní). Ale jsem už mi není ani 25, takže na nějaké hledání univerzálního klíče k celé zápletce jsem se dávno vykašlal. Lynch podle mě záměrně dělá filmy takové, že jen málokdy lze přijít s ucelnou interpretací, o čem je zápletka. Sledoval jsem na yt různé kanály mladíčků, kteří po každém odvysílaném díle přišli s novou teorií (většinou to byla kravina) a byl jsem rád, že je to baví, ale já už tohle u Lynche nedělám. Většina jeho filmů je záměrně přístupná mnoha výkladům a záměrně je v nich mnoho slepých uliček a falešných stop. Snad jen vražda Laury Palmer a její vrah, to jsou děje, které lze jasně vysvětlit. Ale u filmů jako Lost Highway, Modrý samet, Inland Empire či Mullholand Drive to nelze shrnout do jedné jasné definice, o čem to je.

Modra_karbunkul
10.09.2017 09:19:14
on-line

Nový Twin Peaks mě velmi příjemně šokoval a to jsem skalní fanoušek. Takovou atmosféru čistého hororu a napětí už jsem dlouho nezažil ani u filmu, natož u seriálu a doufám, že Lynch ještě prachy na nějaký další projekt, klidně zase seriál, dostane.

Co se ale týče vesmíru Twin Peaks, nezapomínejte, že k němu vyšlo i několik mytologii doplňujících knížek od scénáristy Marka Frosta. I v češtině vyšla loni Tajná historie Twin Peaks a teď na podzim vyjde v USA knížka o tom, co se dělo v Twin Peaks mezi starými a novými sériemi, takže tam určitě budou doplňující informace k minulosti postav.

proust.d
09.09.2017 22:59:43
on-line

(jasný, duševní porucha v LH, já to prostě obecně napsal jako snění)

mě u mullholand drive, kdyz jsem ho viděl v 16ti poprvé, stačili právě obrazy a atmosféra (nechápal jsem nic, myslel jsem, že to ani nejde, stejně jsem byl uchvácen). naposled jsme se na to dívali s přítelkyní a kvůli ní jsme to začali luštit. a vyluštili, s návodem lynche, s interpretacemi, většinu jsme vlyuštili.

je něco jiného experimentální film (kde často obrazy na člověka působí a vyvolávají emoce, většinou bez narace, naprosto legitimní) a artový film (kde obrazy určitě vyvolávají emoce taky - vždyť to by měli, to je jejich základní vlastnost!!! - ale je za nimi i narativní smysl, nemusí být zdaleka za všemi obrazy a scénami snímku, ale prostě ten příběh se tam spojí, vystoupí, v menší / větší míře). Return nejdříve vypadá jako nonsense, který se začne spojovat, z náročného vyprávění se stává zábavná hra, aby na konci opět zamotal divákovi hlavu. Já si myslím, že to je tak naschvál, když už to má divák v rukou, tak s tím zamýchá. A zároveň si myslím, že to rozluštit jde.


Já akorát tak nějak čekám, že dvě diane, cestování skrz timeliny, oživená laura palmer, sarah, richard, audrey, že to vše jde rozluštit. Že Lynch prostě nepřepl z módu vyprávění do módu čistého experimentu. Už proto, že ve většině filmech Lynch vysvětlení má.

Vincent
09.09.2017 21:04:04
on-line

Rimsy, neblbni clovece. Davat 9/10? Recenzi jsi napsal celkem vystizne a s vetsinou souhlasim, ale dal bych minimalne 19/10

Rimsy
09.09.2017 14:09:00
on-line

proust.d
Lost Highway podle mě se sněním skoro nic společného nemá, tam jde spíše

spoilero duševní poruchu.

Ale to by bylo na delší debaty :)

Mulholland Drive má k aktuálnímu Twin Peaks asi nejblíž, ale zatímco tam je ta snová interpretace nejrozumnější, u TPR máme k dispozici lepší teorie. Mně třeba bavilo čtení těchhle, tak se na ně můžeš podívat. Rozhodně si ale netroufám na to, abych to sám všechno slepil v nějaký koherentní vysvětlení - už jenom proto, že takový nejspíš ani neni a nemá podle mě vlastně smysl ho hledat. Lynchova tvorba do velké míry staví na tom, že se nedá všechno jednoznačně vysvětlit, a je to tak dobře - každý ať si najde, co je mu blízké, vždyť to by snad mohla být i podstata umění. Ale dost keců, tady jsou ty odkazy k prosvištění:
http://www.indiewire.com/2017/09/twin-peaks-finale-review-episode-18-part-18-david-lynch-recap-spoilers-1201872796/
https://www.vox.com/culture/2017/9/3/16250822/twin-peaks-finale-recap-part-17-18-the-return
http://variety.com/2017/tv/news/twin-peaks-finale-recap-1202546550/
https://www.youtube.com/watch?v=9c_t04oIlNI - a těch videí je teď asi milion... Pro mě ale už to, že se o tom dá takhle bavit, znamená, že se to velmi, velmi povedlo

proust.d
09.09.2017 11:34:19
on-line

Rimsy
Já jen, že Mullholand je dost podobný a právě podle návodu se u něj nabízí interpretace snění/eskejpismus. To samé v Lost Highway, kde všechny nápovědy Lynchem i filmem prezentovány vedou k tomuhle eskejpismu.

No a pak přišlo tohle finále a to mě pomotalo, jestli to není taky tak. Taky jsem četl během sledování věci na netu, to mě na tom seriálu bavilo šíleně, když čekám na titulky a čtu si jména postav, aby mi náhodou něco neuniklo.

Momentálně jsem úplně paf a k poslední epizodě jsem nenašel žádný klíč, který by mě uspokojil. Jestli máš něco, tak k tomu klidně napiš článek (fakt budu rád), nebo sumarizaci různých teorií z netu, myslím, že si to čtenáře najde při googlování nejen z řad tvzone.

DarkrayCZ
08.09.2017 20:41:39
on-line

do_Od
Ano máš pravdu, ostatní se mýlí a trizní u Twin Peaks, zatímco ty si pravděpodobně pobral všechnu moudrost a poznal si že TP jsou pseudointelektualni. Problém je že ono je to vážně docela chytrý, sice nad nekterejma zaberama si řeknu wtf (třeba dlouhý záběr na člověka co zameta), ale má to úžasnou atmosféru a mytologii, která v nové sérii nabrala obrátky a finále 2. řady více méně řeklo vše podstatné o černém vingvamu neboli rudé místnosti a ještě k tomu pridalo úžasně mrazivy konec. ,,Jak je Annie?"
Chce to nad tím ale fakt hodně přemýšlet, fakt že jo, tak jak nad TP jsem nad žádným seriálem nepřemýšlel. Ale chápu že se to spoustě lidí nelíbí, ale to neznamená že když se to někomu nelíbí, že bude psát že těm co se to líbí jsou sebetriznitele a nevim co ještě. (omlouvám se za spoustu že)
V poslední době máš do_Od hodně dementni názory.
Já taky nepisu že Pozůstalí jsou blbost (protože nejsou :) je to jen příklad) a že ti co je sledují jsou sebetryznitele.
Pravda ale je že v Pozůstalých byl mnohem větší potenciál, stejně je to ale můj oblíbený seriál, protože to co obsahuje je geniální a dal nám skvělou postavu Matta Jamisona.
PS: 1. série Leftovers je nejlepší :) a pilot totálně nedocenenej. To neznamená že další 2 série by nebyli geniální, ale první má nej atmosféru.

Rimsy
08.09.2017 17:17:32
on-line

proust.d:

spoilerne :)


ted: dej tomu ještě šanci. ale nechci tě mít kdyžtak na svědomí...
do_od: nečekal jsem nic jinýho fontána samozřejmě taky skvělá

do_Od
08.09.2017 16:35:50
on-line

Nebylo.

DarkrayCZ
08.09.2017 15:55:47
on-line

do_Od
Nebylo by lepší napsat: ,,nelíbí se mi to." Zkus se podívat na 2. sérii, ta 1. je spíš taková predstavovacka postav v 2. se to rozjede a scény s Bobem, kterých je dost jsou jedny z nejmrazivejsich vůbec, samotné odhalení vraha je totálně mrazivé i přesto že víte kdo to je. (necist komenty k 2. sérii na csfd),hodně se mi líbila 2. část série s Windomem Earlem (úžasný zaporak, chtělo to ale víc scén ve finále s ním)

Sice jsem zatím v 8. díle (kterej konečně rozšířil pořádně mytologii, přece jenom černý vingvam už není taková neznámá, sice pořád ohledně něho mám otazníky, ale už jen pár, které navíc načrtla 3 série).

BlackAdder
08.09.2017 13:57:49
on-line

Skončil jsem u druhého dílu. Deal with it.

MARTASLJ19
08.09.2017 13:35:26
on-line

Som milo prekvapený, ako je táto recenzia skvelo napísaná a ja môžem povedať len jedno. JE TO NAJLEPŠÍ SERIÁL AKÝ SOM KEDY VIDEL. Top seriál roku 2017. GOT sa môže ísť hanbiť, Twin Peaks rulezzz...

proust.d
08.09.2017 11:24:37
on-line

Tak prosím někdo interpretace poslední epizody?

spoilerže to nebyl celý sen v hlavě laury palmer, že ne

TedGeorge
08.09.2017 11:02:50
on-line

do_Od
To, ze Twin Peaks nesedne kazdymu - Ok, chapu.

Ale hate na Fontanu?

do_Od
08.09.2017 10:48:07
on-line

Nikdy mě seriál tolik fyzicky neodpuzoval, jako v případě Twin Peaks. Stačilo mi přečíst si recap finále a bylo mi zle, na můj seznam nenáviděných věcí bych to dal hned vedle Fontány.

Tolik asi k tomuhle smutnýmu pseudointelektuálnímu fenoménu, kterým se z nějakého důvodu lidi dobrovolně trýzní a vůbec je to nesere. Nepochopím a ani nechci.

Zobrazuji položky 1 – 20 z 21

1 2

© Copyright 2000 – 2017 Všechna práva vyhrazena.